Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Duża zmiana dla użytkowników kart ING. Od dziś inaczej będą potwierdzać płatność w internecie

ING wprowadził autoryzację transakcji kartowych w sieci za pomocą aplikacji mobilnej

ING poinformował swoich klientów o zmianie sposobu potwierdzania płatności kartami w środowisku e-commerce, a wszystko w związku z dostosowaniem swoich systemów do wymogów bezpieczeństwa wynikających z dyrektywy PSD II. Od teraz posiadacze wszystkich kart wydanych przez ING (debetowych, kredytowych i przedpłaconych) będą mogli potwierdzać płatności w aplikacji mobilnej Moje ING mobile – powinni w tym celu zaktualizować swoją apkę.

Przeczytajcie także: ING ma najwięcej klientów mobilnych względem wszystkich innych

ING pisze w informacji do klientów, że jeśli korzystają z apki na smartfonie, to podczas płatności kartą w sieci zobaczą stronę ze szczegółami transakcji i prośbą o jej potwierdzenie w aplikacji. Wtedy należy zalogować się do Moje ING mobile i zatwierdzić operację. Bank nie będzie wysyłał kodu jednorazowego w wiadomości SMS.

Jeśli natomiast w danym momencie użytkownik aplikacji mobilnej nie może za jej pomocą zalogować się na konto (jest np. za granicą i nie posiada dostępu do internetu w smartfonie) wówczas na ekranie ze szczegółami transakcji powinien wybrać opcję potwierdzenia kodem SMS – będzie musiał zalogować się przez przeglądarkę na rachunek i wybrać potwierdzenie kodem, który zostanie wysłany na komórkę. Podobnie płatności kartami online będą zatwierdzać posiadacze kart ING niekorzystający z aplikacji mobilnej.

Przeczytajcie także: Karty kredytowe ING są prawie jak od Revoluta

Zmiany wprowadzone przez ING to efekt dostosowania systemów bankowych do wymogów dyrektywy PSD II. Przypomnę, że według obowiązujących zasad niektóre transakcje kartami powinny być zabezpieczone przynajmniej dwiema różnymi metodami. Z tym, że dane umieszczone na karcie nie są uznawane za jedną z takich metod. Dlatego wprowadzenie danych z karty i zatwierdzenie kodem z SMS-a już nie wystarczy.

Stąd konieczność zalogowania się na rachunek przez internet i potwierdzenia kodem wysłanym na komórkę (hasło do konta to jedno zabezpieczenie a kod z SMS-a – drugie). Użytkownicy aplikacji mobilnych mają łatwiej, bo samo posiadanie smartfona z apką jest jednym zabezpieczeniem a hasło logowania do aplikacji, ewentualnie biometria twarzy czy odcisku palca – drugim. Niedawno zmiany zasad potwierdzania operacji kartowych wprowadziły takie instytucje jak Pekao i Alior. Banki mają czas na dostosowanie się do nowych wymogów do końca bieżącego roku.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies