Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Klientów mobilnych przybywa szybciej niż nowych. W ING i mBanku już dwie trzecie posiadaczy kont zarządza nimi przez smartfony

ING i mBank to zdecydowani liderzy pod względem udziału mobilnych klientów w całej populacji. Ale ten rośnie w niemal wszystkich bankach

Z wyliczeń serwisu cashless.pl przeprowadzonych na podstawie danych udostępnionych przez banki wynika, że średni wskaźnik mobilności klientów (procentowy udział klientów mobilnych w całej populacji użytkowników rachunków osobistych) wzrósł dla polskiego rynku na koniec II kw. do 35,6 proc. z 32,6 proc. na koniec 2019 r. Oznacza to, że już ponad jedna trzecia klientów banków na polskim rynku zarządza swoimi finansami za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Przeczytajcie także: Samsung Pay już u granic Polski

Najwięcej klientów mobilnych w stosunku do wszystkich użytkowników rachunków osobistych ma ING – tu wskaźnik ten wynosi już 66 proc. Na drugiej pozycji, z wynikiem 64,3 proc., uplasował się mBank. W obu instytucjach udział klientów korzystających z rozwiązań mobilnych wzrósł względem IV kw. 2019 r. odpowiednio z poziomu 64,3 proc. oraz 58,9 proc. Warto jednak zaznaczyć, że większość banków analizowanych przez cashless.pl zyskuje mobilnych klientów szybciej niż pozyskuje nowych przez co wskaźnik mobilności u nich rośnie.

Przeczytajcie także: Ranking aplikacji mobilnych banków z Polski

Jeśli spojrzeć na wyliczenia cashless.pl, wyraźnie widać, że najwyższe wartości wskaźnik mobilności klientów przyjmuje w największych instytucjach a w mniejszych bankach znajduje się on na poziomach niższych. Pozwala to wnioskować, że banki większe, posiadające odpowiednie zasoby kapitałowe i technologiczne potrafią lepiej zaspokajać potrzeby nowoczesnych klientów. Koresponduje to z ocenami aplikacji bankowych wystawianymi im przez użytkowników, które są wyższe w przypadku apek największych instytucji. Więcej na ten temat w tekście Moje ING mobile najlepiej ocenianą aplikacją bankową na polskim rynku. Wyprzedziła IKO i apkę mBanku.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies