Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Banki z Polski mają 416 oddziałów bezgotówkowych. Nowe dane cashless.pl za II kw. 2020 r.

Najwięcej oddziałów bez tradycyjnej obsługi gotówki posiada ING Bank Śląski

Z danych zebranych przez cashless.pl wynika, że działające na polskim rynku banki miały na koniec czerwca bieżącego roku 416 placówek, w których nie prowadziły tradycyjnej obsługi wpłat i wypłat. W większości takich oddziałów transakcje tego rodzaju są oczywiście możliwe, ale w maszynach takich jak bankomaty i wpłatomaty, najczęściej w wydzielonych częściach placówek.

Przeczytajcie także: Prawie 260 mln przelewów mobilnych kwartalnie

Z porównaniu z poprzednim kwartałem liczba placówek bezgotówkowych nieznacznie wzrosła – w marcu analizowane przez cashless.pl instytucje miały 404 takie oddziały. Natomiast w na koniec I poł. ubiegłego roku sieć bankowych placówek bezgotówkowych liczyła ok. 250 lokalizacji.

Spośród banków, które mają najwięcej oddziałów bez kasjerów, prym wiedzie ING Bank Śląski – ma ich 147. Na drugiej pozycji jest Plus Bank, który prowadzi obsługę klientów za pośrednictwem 84 placówek wielofunkcyjnych, dzielonych z operatorem telefonii komórkowej. Ponad 40 oddziałów bez kasjerów znajduje się także w sieciach stacjonarnych należących do Millennium i BNP Paribas. Na liście banków posiadających oddziały bezgotówkowe pojawił się także nowy podmiot, czyli Credit Agricole.

Przeczytajcie także: Banki z Polski mają ponad 15 mln klientów mobilnych

Wzrost liczby bankowych placówek pozbawionych obsługi kasowej to wynik zmiany przyzwyczajeń klientów i sposobu korzystania przez nich z usług bankowych. Coraz więcej czynności wykonują samodzielnie, za pośrednictwem internetowych serwisów transakcyjnych i aplikacji mobilnych. To przyczynia się do zmiany roli sieci oddziałów. Bankowcy chcąc zmniejszyć koszt ich funkcjonowania, przenoszą czynności powtarzalne do stref automatycznych, a pracowników kierują do obsługi klientów zainteresowanych bardziej skomplikowanymi produktami czy usługami.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies