Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Będzie nowy "pay" na polskim rynku. Zobaczcie, jak wygląda logo Spark Pay, które może pojawić się np. w sklepach Ikea

Spark Pay to rozwiązanie opracowane przez spółkę Platforma Detalistów

Uważna lektura opublikowanego dziś najnowszego numeru Biuletynu Urzędu Patentowego pozwala wnioskować, że na polskim rynku wkrótce zadebiutuje nowy system płatności mobilnych. Spółka Platforma Detalistów zarejestrowała znak graficzny rozwiązania o nazwie Spark Pay. Logo tego systemu wygląda tak:

O rozwiązaniu płatniczym, nad którym pracuje Platforma Detalistów, mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl na początku czerwca. Wówczas to również w Biuletynie Urzędu Patentowego pojawiły się zarejestrowane przez Platformę Detalistów logotypy Spark i Spark Wallet. Nieoficjalnie dowiedziałem się wówczas, że nazwa Spark Wallet raczej nie będzie wykorzystana podczas komercyjnego wdrożenia nowego instrumentu płatniczego.

Przeczytajcie także: Platforma Detalistów zarejestrowała logo Spark

Platforma Detalistów to spółka współpracująca z takimi firmami jak Decathlon, LPP, Ikea, Super-Pharm, Putka a także z operatorem serwisu Przelewy24 oraz Fundacją Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego. Firma od dłuższego czasu pracuje nad nowym standardem w zakresie bezstykowych płatności mobilnych oraz przesyłania elektronicznych paragonów. Kilka miesięcy temu zapowiedziała, że odpowiednie rozwiązanie w tym zakresie będzie gotowe w sierpniu.

Przeczytajcie także: Apple kupił firmę działającą w polskich płatnościach

Spark Pay będzie więc prawdopodobnie kolejnym już na polskim rynku standardem płatności mobilnych, oferowanym przez sieci handlowe. Przypomnę, że od niedawna w Polsce działają takie rozwiązania jak Lidl Pay, Żappka Pay, Orlen Pay a od kilku dni nawet Allegro Pay. Systemy płatności mobilnych ze słowem "pay" w nazwie mają także firmy technologiczne, takie jak Apple, Google, Garmin, czy Fitbit.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies