Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Najdroższy fintech świata wybiera się na giełdę. Wycena? Nawet 200 mld dolarów

Do debiutu przygotowuje się Ant Group, fintechowe ramię Alibaby

Ant Group, chińska firma określana mianem najdroższego fintechu świata, przygotowuje się do giełdowego debiutu, o czym informuje Agencja Reutera, powołując się na anonimowe źródła. Do pierwszej oferty publicznej miałoby dojść na giełdzie w Hongkongu i byłoby to jedno z największych wydarzeń tego typu w bieżącym roku. Także z podtekstem politycznym, jeśli weźmie się pod uwagę ostatnie zawirowania wokół specjalnego regionu administracyjnego Chińskiej Republiki Ludowej.

Przeczytajcie także: Google chce jeszcze bardziej ułatwić zakupy online

Najdroższego jednorożca, czyli młodą firmę technologiczną wycenianą na minimum miliard dolarów, kontroluje Alibaba, chiński potentat e-commerce, w Polsce znany głównie za sprawą platformy AliExpress. Ant Group działa na polach m.in. płatności mobilnych, pożyczek, ubezpieczeń, a dostęp do jego usług można uzyskać za pośrednictwem aplikacji mobilnych. Jeśli wierzyć ostatnim wycenom, biznes ten może być wart nawet 200 mld dolarów. Podczas IPO na rynek może trafić od 5 do 10 proc. akcji firmy.

Przeczytajcie także: Liczba kart w Polsce przekroczyła już 43 mln

Na temat Ant Group mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl m.in. w związku z inwestycją tego podmiotu w jeden z najwyżej wycenianych europejskich fintechów – Klarnę. To szwedzki startup świadczący usługi w zakresie tzw. płatności odroczonych. Przedstawiciele Klarny przekonywali wówczas, że fintech nie ma ambicji, by wejść na rynek chiński, ale współpraca między podmiotami ma się zacieśniać. Platforma e-commerce AliExpress na części rynków udostępnia pochodzącą od Klarny usługę "kup teraz, zapłać później", więc łatwo sobie wyobrazić rozwój partnerstwa.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies