Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Zakupy w Carrefourze przez asystenta głosowego? Google wprowadza takie rozwiązanie w Europie

Na razie nowy sposób kupowania będzie można wypróbować tylko we Francji

Google i Carrefour zamierzają udostępnić Francuzom nowe narzędzie do robienia zakupów online – informuje o tym m.in. Agencja Reutera. Rozwiązanie wykorzystuje Asystenta Google'a działającego m.in. na smartfonach czy głośnikach. Klienci francuskiej sieci supermarketów, którzy powiążą ze sobą konta obu firm, mogą dyktować listę zakupów Asystentowi. Zadziałać powinno zarówno wypowiedzenie słów "mleko" czy "masło", jak i wskazanie konkretnych produktów oraz marek.

Przeczytajcie także: Apple Pay pod lupą Komisji Europejskiej

Podyktowaną listę Asystent przekształca w koszyk zakupowy na stronie carrefour.fr. Klient może w prosty sposób dokończyć składanie zamówienia, jeśli zajdzie taka potrzeba może je także zmodyfikować. Narzędzie ma ułatwić zakupy, ale przy okazji powinno chronić dane dotyczące preferencji klientów. Jeżeli postanowią oni zrezygnować z tej usługi, Carrefour przestanie dzielić się informacjami z Googlem. Może się to nawet odbywać automatycznie, jeśli rozwiązanie nie będzie używane przez trzydzieści dni.

Pod koniec maja mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że Google testuje w swoim Asystencie nowe rozwiązanie biometryczne: jego użytkownicy będą mogli dokonywać płatności po identyfikacji głosem. Z kolei na początku czerwca pojawiły się doniesienia o zmianie strategii e-commerce Carrefoura. Firma wygasiła w Polsce platformę Carrefour Marketplace, która miała konkurować z Allegro.

Przeczytajcie także: Prawo jazdy w aplikacji mObywatel

Działania w Polsce czy Francji to elementy szerszej strategii dostosowywania się do gospodarki cyfrowej. Media donoszą, że Carrefour zamierza do końca roku zainwestować 2,8 mld euro w e-handel, by móc konkurować z takimi potentatami jak Amazon. Nie powinno zatem dziwić, że francuska sieć podkreśla, iż jest pierwszym detalistą, który zintegrował swoje usługi z Asystentem Google'a.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies