Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Za usługi i produkty zapłacicie głosem. Google testuje nowe rozwiązanie w swoim Asystencie

Nowe rozwiązanie biometryczne ma być nie tylko wygodne, ale też bezpieczne

Obok skanu odcisku palca czy systemu rozpoznawania twarzy może się niebawem pojawić kolejne rozwiązanie biometryczne ułatwiające dokonywanie cyfrowych płatności – Google chce w tym celu wykorzystać głos. Nowa funkcja pojawiła się niedawno w Asystencie Google i można z niej będzie korzystać m.in. w smart głośnikach. O sprawie donosi serwis Android Police, który potwierdził te informacje u źródła.

Przeczytajcie także: Płatności mobilne w Polsce. Kto i jakie oferuje?

Rozwiązanie zapewne nieprędko pojawi się w szerokim użyciu. Na razie jego testy ograniczają się do zakupów w aplikacjach i składania zamówień w restauracjach. Firma Google wprowadziła też limit środków, jakie użytkownik może wydać korzystając z tego narzędzia oraz ograniczyła liczbę transakcji dokonywanych jednego dnia. Opcja potwierdzania płatności przy użyciu funkcji Voice Match stała się już widoczna w ustawieniach Asystenta Google niektórych użytkowników za oceanem, ale nie jest to równoznaczne z jej dostępnością.

Przeczytajcie także: Google pracuje nad własną kartą płatniczą Google Card

Z medialnych doniesień wynika, że pilotażowy program nie rozwiązał jeszcze wszystkich problemów związanych z możliwością płacenia głosem. Dotyczy to głównie kwestii bezpieczeństwa. Asystent może przyjąć potwierdzenie płatności od osoby o podobnym głosie albo po odtworzeniu nagrania. Docelowo nowa usługa może oznaczać spore ułatwienie – m.in. dla osób niepełnosprawnych, które nie są w stanie skorzystać z innych opcji biometrycznych, a tym bardziej z tradycyjnych metod płatności.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies