Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
WhatsApp Pay dostępne w pierwszym kraju. Facebook deklaruje, że jego płatności będą działać globalnie

Na razie z nowych funkcji komunikatora mogą korzystać Brazylijczycy

Mark Zuckerberg za pośrednictwem swojego konta na Facebooku poinformował o uruchomieniu w komunikatorze WhatsApp funkcji płatności. Obecnie dotyczy to jedynie Brazylii, gdzie z aplikacji korzysta 120 mln osób (drugi największy rynek po Indiach z 400 mln użytkowników). Za pomocą nowego rozwiązania będzie można płacić w oknie czatu oraz przesyłać pieniądze do innych użytkowników.

Przeczytajcie także: Facebook zaprojektuje Librę od nowa?

Szef Facebooka zapewnia, że wysyłanie i odbieranie pieniędzy między użytkownikami będzie tak proste, jak dzielenie się zdjęciami, z kolei WhatsApp porównuje to do przesyłania wiadomości. Płatności WhatsApp są obsługiwane przez Facebook Pay, co z jednej strony ma być gwarantem ich bezpieczeństwa, a z drugiej pokazuje, że niebieski serwis społecznościowy tworzy jednolitą platformę finansową w obrębie swoich aplikacji.

WhatsApp początkowo zamierza zarabiać wyłącznie na firmach korzystających z tego narzędzia – będzie pobierał opłatę manipulacyjną za otrzymanie płatności klienta. Transakcje mają być potwierdzane sześciocyfrowym kodem PIN lub odciskiem palca. Na razie serwis akceptuje karty debetowe i kredytowe wydane przez Banco do Brasil, Nubank oraz Sicredi obsługiwane przez sieci Visa i Mastercard. W przyszłości ma zostać nawiązana współpraca z innymi podmiotami.

Przeczytajcie także: Inpost wprowadza obsługę klienta przez WhatsApp

O WhatsApp Pay mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl już w lutym tego roku. Wydawało się wówczas, że wystartuje ono w Indiach, ale ostatecznie wybrano Brazylię. W przyszłości rozwiązanie powinno się pojawić w Indonezji, na Filipinach oraz w Meksyku, gdzie komunikator jest bardzo popularny. Firma zapewnia jednak, że chce udostępnić to narzędzie wszystkim użytkownikom na całym świecie. A tych jest już ponad 2 mld.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies