Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Inpost wprowadza obsługę klienta przez WhatsApp. Ma to pomóc odciążyć paczkomaty w czasie pandemii

Operator paczkomatów przekonuje, że wdraża takie rozwiązanie jako pierwszy w Polsce

Inpost poinformował w komunikacie o wprowadzeniu nowego rozwiązania w zakresie obsługi klientów. Ci ostatni mogą już zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy paczkomat czy numer do kuriera za pośrednictwem WhatsAppa. Wystarczy w komunikatorze wysłać wiadomość na numer +48 722 444 000. To działanie ma na celu nie tylko ułatwienie komunikacji, ale też zwiększenie rotacji przesyłek w automatach firmy.

Przeczytajcie także: Allegro wprowadza darmową usługę Smart dla wszystkich

Spółka podkreśla w komunikacie, że zapotrzebowanie na usługi paczkomatowe jest obecnie bardzo duże, co mogą potwierdzać dane Blika na temat handlu e-commerce w marcu. Na czas pandemii koronawirusa Inpost rekomenduje klientom m.in. wybór dostawy przesyłki do paczkomatu, a nie przez kuriera. Odbierając paczkę, klient nie powinien dotykać panelu sterującego – skrytkę można otworzyć z pomocą darmowej aplikacji na smartfony. Firma zaleca także zdalny kontakt z kurierem i podanie mu kodu odbioru, dzięki czemu przesyłka może być zostawiona pod drzwiami.

Jeżeli ktoś nie jest pewien, jak odebrać paczkę zachowując maksimum bezpieczeństwa, najlepiej skontaktować się z przedstawicielem firmy, np. kurierem. Alternatywę stanowi ChatBot Mat działający nie tylko na WhatsAppie, ale też na Messengerze oraz w Asystencie Google (rozmowę zaczyna się od wywołania bota frazą "Porozmawiaj z Inpost"). W przyszłości bot powinien sam przesyłać użytkownikom informacje dotyczące paczki.

Przeczytajcie także: Inpost ma już 6 tysięcy paczkomatów

Firma podkreśla, że zależy jej na ekspresowym realizowaniu dostaw i apeluje o jak najszybsze odbieranie przesyłek z maszyn. Warto przypomnieć, że w związku z pandemią Inpost przyspieszył start usługi "Paczka w Weekend" umożliwiającej dostawy do paczkomatów także w soboty i niedziele.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies