Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Kod odbioru tylko po pobraniu nowej aplikacji? Inpost ostrzega przed oszustami

Klikając w link wysłany przez oszustów można stracić dane i pieniądze

Inpost poinformował na swoim profilu w serwisie Facebook, że oszuści wzięli sobie na cel jego klientów. Otrzymują wiadomości SMS z informacją o konieczności pobrania nowej aplikacji, bowiem rzekomo tylko w ten sposób można otrzymać kod odbioru przesyłki. Link umieszczony w wiadomości prowadzi na stronę, na której urządzenie zostaje zainfekowane złośliwym oprogramowaniem. Zagrożenie potwierdzają w komentarzach klienci Inpostu.

Przeczytajcie także: Inpost wprowadza usługę multiskrytka

Z pomocą złośliwego oprogramowania przestępcy mogą uzyskać dostęp do urządzenia swojej ofiary. Dzięki temu bez problemu przechwycą SMS-y od banku, zdobędą wrażliwe dane, w tym loginy i hasła do bankowości mobilnej, a ostatecznie nawet okradną konto. Dlatego operator logistyczny podkreśla, by nie klikać w informacje tego typu i przypomina, iż otrzymanie kodu odbioru jest niezależne od posiadania aplikacji.

Przeczytajcie także: Inpost wprowadza usługę "Podaj dalej" dla lokalnego biznesu

Firma wysyła kod odbioru bezpośrednio w powiadomieniach e-mail, SMS lub w aplikacji Inpost Mobile. I to właśnie apka jest zalecana jako wygodne i bezpieczne narzędzie do odbioru paczek. O ile oczywiście pochodzi ze sprawdzonych źródeł: Google Play i App Store. Warto przypomnieć, że niedawno Inpost pochwalił się, iż jego aplikacja mobilna do śledzenia przesyłek i zdalnego otwierania paczkomatów ma już 4 miliony aktywnych użytkowników.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies