PKO BP opublikował regulamin, w którym zapowiada nowe usługi oraz zrównuje w prawach mikro-przedsiębiorców z konsumentami
Na stronie internetowej PKO BP znaleźć można regulamin rachunków bankowych dla małych i średnich firm, który wejdzie w życie 1 lipca bieżącego roku. W dokumecie zadbano m.in. o to, by dostosować wewnętrzne przepisy PKO BP do nowych uregulowań prawnych. Przy okazji ujawniono też kilka nowych elementów w ofercie dla przedsiębiorców. Ale po kolei.
Przeczytajcie także: Aplikacja PKO dostępna w AppGallery
W opublikowanym właśnie regulaminie PKO BP zapowiedział wprowadzenie do sprzedaży karty wielowalutowej dla małych i średnich firm. Karta ma pozwalać na realizację transakcji w walutach obcych z rachunków prowadzonych w tych walutach przez bank, dzięki czemu będzie można uniknąć kosztów związanych z przeliczeniami. Konkretną datę udostępnienia nowego produktu PKO BP ma opublikować w późniejszym terminie. Będzie to kolejna karta wielowalutowa w ofercie PKO BP, ponieważ od dłuższego już czasu bank oferuje podobną klientom indywidualnym.
Inna nowość zapowiedziana właśnie przez PKO BP to możliwość negocjowania kursów walut bez zawierania odrębnej umowy. Od 1 lipca 2020 r. z tej usługi będą mogli korzystać wszyscy posiadacze rachunków bankowych dla małych i średnich przedsiębiorstw. Kursy będzie można negocjować telefoniczne z dealerem lub w bankowości elektronicznej (platforma iPKO dealer).
Przeczytajcie także: PKO wznawia współpracę z kurierami
Jednak najważniejszą zmianą wprowadzaną właśnie do regulaminu przez PKO BP jest rozszerzenie standardów ochrony prawnej przewidzianej dla konsumentów na osoby prowadzące działalność gospodarczą. Co to oznacza w praktyce? "Konsumeryzacja" jednoosobowych przedsiębiorców polega na tym, że do umów zawieranych przez przedsiębiorców m.in. z bankami stosować się będzie przepisy kodeksu cywilnego o kontroli wzorców umownych. Ich istotą jest konieczność "wykreślenia" z treści umów postanowień, które zostały uznane za abuzywne (niedozwolone).
Jeżeli zatem za abuzywne zostanie uznane uprawnienie do pobrania określonej opłaty, w praktyce dostawca nie ma podstawy do jej pobrania, a jeżeli już ją pobrał – powinien ją zwrócić klientowi wraz z odsetkami. Na szczęście dla banków nowe przepisy nie obejmą umów zawartych przed 1 czerwca 2020 roku. Zatem nie pojawi się ryzyko konieczności zwrotu opłat pobranych w przeszłości. Więcej na ten temat w tekście przygotowanym przez cashless.pl przy współpracy z kancelarią DLK Legal: Uwaga bankowcy! W czerwcu 2020 roku zyskacie trzy miliony nowych konsumentów, czy tego chcecie czy nie.
Zostaw komentarz