Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Pierwszy Cashless Live już za nami. Zobaczcie, co się działo. Wideo już dostępne

Podczas pierwszego wydarzenia Cashless Live eksperci i managerowie najważniejszych instytucji w branży płatniczej przedstawili panującą w niej aktualnie sytuację i nakreślili scenariusze jej rozwoju w przyszłości

W miniony piątek redakcja serwisu cashless.pl zorganizowała pierwsze wydarzenie z cyklu Cashless Live. Była to debata ekspercka, zorganizowana online ze względu na zakaz spotykania się większych grup osób. Jej tematem były "Płatności w czasie i po pandemii". W transmitowanym na żywo programie, prowadzonym przed redaktora cashless.pl, brali udział: Michał Bolesławski, wiceprezes ING Banku Śląskiego, Elżbieta Burliga, dyrektor ds. rozwoju w spółce First Data Polska, Bartosz Ciołkowski, dyrektor Mastercarda w Polsce, Tomasz Dymowski, dyrektor w pionie produktów detalicznych i biznesowych BNP Paribas oraz Adrian Kurowski, dyrektor Visy w Polsce.

Przeczytajcie także: Sylwina Dronka przechodzi do Mastercarda

Uczestnicy debaty ocenili sytuację panującą w branży płatniczej pod kątem liczby i wartości transakcji. Zdaniem Elżbiety Burligi w wielu branżach, takich jak np. kina, liczba transakcji w marcu znacznie spadła. Można znaleźć jednak takie, które odnotowały wzrosty. – Mam w tym wypadku na myśli nie tylko sklepy spożywcze, bo Polacy robili zapasy, ale także apteki, które musiały z dnia na dzień przygotować się do obsługi zwiększonego ruchu na zmienionych zasadach, a więc poprzez zewnętrzne okienka – powiedziała przedstawicielka spółki First Data Polska.

Dyrektor Mastercarda w Polsce Bartosz Ciołkowski potwierdził, że wiele sektorów gospodarki pomimo blokady notuje w ostatnim czasie wzrosty przychodów a co za tym idzie i zwiększoną liczbę transakcji. Mowa np. o firmach zajmujących się sprzedażą sprzętu RTV. – Niemniej wydaje mi się, że skompensowanie przez te branże spadków notowanych przez podmioty w sektorach odczuwających najmocniej kryzys, będzie trudne – powiedział przedstawiciel Mastercarda. Jego opinię podzielił Adrian Kurowski z Visy, który zwrócił uwagę, że przyczynia się do tego m.in. radykalny spadek płatności transgranicznych. – Wynika to m.in. z faktu, że nie możemy podróżować czy to służbowo czy turystycznie – powiedział przedstawiciel Visy.

Przeczytajcie także: Uwaga na fałszywe sklepy internetowe

Tomasz Dymowski z BNP Paribas zwrócił natomiast uwagę, że w statystykach banku widać spadek liczby transakcji bezgotówkowych, jednak bardzo mocno wzrosła średnia wartość pojedynczej płatności. – Rośnie też transakcyjność w środowisku e-commerce, ale w sposób szczególny dotyczy to płatności za pomocą systemu Blik – stwierdził przedstawiciel BNP Paribas. Także wiceprezes ING potwierdził, że w niektórych branżach prowadzących sprzedaż w internecie liczba transakcji wzrosła nawet o 400 proc., ale wzrosty te nie kompensują spadków notowanych gdzie indziej. – Dlatego staramy się pomagać w digitalizacji procesów firmom, które do tej pory nie prowadziły handlu w świecie e-commerce – powiedział Michał Bolesławski.

Choć wydaje się, że oceniając panującą obecnie sytuację na rynku płatności więcej jest negatywów niż pozytywów, to eksperci zdają się być przekonani, że sektor płatności bezgotówkowych poradzi sobie z kryzysem. A czy może wyjść z niego mocniejszy, a jeżeli tak, to jak może tego dokonać? O tym możecie dowiedzieć się słuchając całej debaty. Aby ją odtworzyć kliknijcie w link Cashless Live. Partnerami wydarzenia były banki BNP Paribas i ING a także organizacje Mastercard i Visa. A jeśli macie jakieś uwagi dotyczące przyjętej koncepcji, sposobu prowadzenia, tematyki itd. dajcie znać w komentarzach pod tekstem lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres kontakt@cashless.pl. Wasze sugestie pomogą w pracach nad rozwojem projektu.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies