Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Dostawy zakupów internetowych w czasach pandemii? Mogą je realizować jeżdżące roboty

Firma Starship Technologies, która tworzy samobieżne roboty, donosi o znacznym wzroście zainteresowania swoimi usługami od czasu wybuchu pandemii koronawirusa

Pandemia koronawirusa wielu biznesom, nawet całym branżom, poważnie zaszkodzi. Czasy kryzysu i sytuacja bez precedensu niektórym projektom pozwalają jednak rozwinąć skrzydła. Przykładem może być amerykańska firma Starship Technologies i jej samobieżne roboty. Ich zadaniem jest dostarczanie zakupów lub posiłków z restauracji. Producent wprowadził je niedawno na ulice Tempe w Arizonie i poinformował, że niebawem usługa wystartuje w kolejnych miastach.

Przeczytajcie także: Allegro uruchomiło internetową lodziarnię Grycana

Starship Technologies to startup powołany do życia w 2014 roku. Stoją za nim Janus Friis oraz Ahti Heinla, czyli współtwórcy aplikacji Skype. W kolejnych latach firma pozyskała niemałe środki od inwestorów i informowała o postępach w rozwoju projektu, ale prace szły ślamazarnie. Dopiero ostatnio przyspieszyły, a wszystko za sprawą pandemii i rosnącego zapotrzebowania na usługi kurierskie.

Startup stworzył robota o masie około 25 kg, który jest w stanie dostarczyć przesyłkę ważącą do 10 kg. Maszyna porusza się autonomicznie, potrafi pokonywać przeszkody w postaci np. krawężników czy niedużych dziur i została wyposażona w głośniki do przekazywania komunikatów ludziom. Gdyby robot napotkał problem, operator może przejąć nad nim kontrolę. Może się to okazać przydatne w przypadku zgubienia drogi w mieście lub napotkania bariery przekraczającej możliwości urządzenia.

Przeczytajcie także: Inpost wprowadza nowy sposób obsługi klientów

Jak korzysta z tego rozwiązania klient? Otóż może online zamawiać produkty z restauracji czy sklepów współpracujących ze Starship Technologies. Określa przy tym adres dostawy i od razu płaci. Gdy posiłek będzie gotowy, albo zamówienie skompletowane, pracownik umieszcza je w robocie, a ten wyrusza do celu. Kiedy dotrze na miejsce, klient otrzymuje powiadomienie na telefon i otwiera schowek, z którego zabiera zamówienie.

Rozwiązanie było już testowane w kilku krajach, a latem ubiegłego roku firma poinformowała, że dokonała już nawet 100 tys. komercyjnych dostaw. Jednak prawdziwy boom na tego rodzaju zakupy może dopiero nadejść. W jakimś stopniu potwierdzają to doniesienia z polskiego rynku, gdzie w krótkim czasie sprzedaż online rozpoczęły takie firmy jak Carrefour, Żabka, a nawet Biedronka. Na razie korzystają one z usług kurierów lub proponują samodzielmy odbiór w sklepach, ale przyszłością są autonomiczne roboty i drony.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies