Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Bank Pocztowy upraszcza logowanie w aplikacji na urządzenia z iOS. Wprowadza w EnveloBank FaceID

Zmiany w logowaniu czekają także użytkowników bankowości internetowej

Bank Pocztowy poinformował o wprowadzeniu nowego sposobu logowania do bankowości mobilnej. Mowa o FaceID, czyli rozwiązaniu firmy Apple bazującym na rozpoznawaniu twarzy. Użytkownicy urządzeń z platformą iOS będą mogli używać tego systemu w aplikacji mobilnej EnveloBank zarówno podczas logowania, jak i zatwierdzania przelewów zewnętrznych o wartości do tysiąca złotych.

Przeczytajcie także: PKO i Pocztowy gotowe na płatności bez PIN do 100 zł

Aby skorzystać z FaceID w aplikacji EnveloBank, należy zalogować się do najnowszej wersji programu. W zakładce "Logowanie i autoryzacja" (dostępna w ustawieniach) trzeba wybrać opcję "Autoryzacja FaceID". Wybór zatwierdza się kodem PIN. Jeżeli aplikacja nie rozpozna użytkownika przy pomocy nowego narzędzia, poprosi go o dodatkową autoryzację z użyciem kodu PIN.

Logowanie z pomocą FaceID nie jest w branży bankowej nowością – oferują je m.in. Santander, Getin, Alior czy Idea Bank. Sam Bank Pocztowy też nie stawia pierwszych kroków na polu rozwiązań biometrycznych – w ubiegłym roku mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że w EnveloBanku wprowadzono możliwość logowania na rachunek za pomocą biometrii linii papilarnych. Bank umożliwił wówczas także potwierdzanie niektórych transakcji w ten sam sposób.

Przeczytajcie także: Face ID iPhone’a oszukane w niecałe 2 minuty

Bank przygotował też łatwiejsze sposoby logowania dla klientów bankowości internetowych EnveloBank oraz Pocztowy24. Dodatkowa autoryzacja przy logowaniu (za pomocą kodu SMS lub certyfikatu) wymagana będzie raz na 90 dni. System będzie mógł jednak poprosić o dodatkową autoryzację np. w sytuacji, gdy użytkownik zechce uzyskać dostęp do historii transakcji sprzed trzech miesięcy.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies