Dokumentacja Polish Cloud została opracowana w oparciu o ostatnie wytyczne KNF w sprawie wdrażania w bankach rozwiązań chmurowych
Związek Banków Polskich poinformował w komunikacie prasowym o opublikowaniu standardów wdrożeniowych chmury obliczeniowej w bankach pod nazwą Polish Cloud. O tym, że dokument wkrótce się pojawi, w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać kilka dni temu, m.in. w tekście ZBP prezentuje logo Polish Cloud. Uruchomi też program szkoleniowy dla bankowców wdrażających chmurę. Dokument możecie pobrać klikając tutaj.
Przeczytajcie także: ZBP przygotował standard wdrożenia chmury w bankach
Standard Polish Cloud został opracowany przez grupę roboczą działającą przy Forum Technologii Bankowych ZBP i Radzie Bankowości Elektronicznej. W jej skład weszło ponad 30 banków oraz 40 firm z sektora technologicznego. W pracach Grupy brali także udział Operator Chmury Krajowej, Kancelaria Kochański & Partnerzy oraz firma Accenture. Poszczególne elementy Polish Cloud były też omawiane w trakcie warsztatów z reprezentantami Komisji Nadzoru Finansowego. Liderem grupy był Grzegorz Pędzisz z Idea Banku.
Dokument stanowi kompleksowy przewodnik po procedurach, niezbędnej dokumentacji oraz poszczególnych etapach procesów wdrożeniowych cloud computingu w bankach. Dokładnie opisuje, jakie zadania, procedury, procesy i analizy bank powinien przeprowadzić i udokumentować pod kątem przygotowania organizacji do działania w sferze usług chmurowych.
Przeczytajcie także: ZBP zapowiada przygotowanie wytycznych dotyczących chmury
Zagadnienia znajdujące się w Polish Cloud zostały opracowane na podstawie Komunikatu Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego dotyczącego przetwarzania przez podmioty nadzorowane informacji w chmurze obliczeniowej publicznej lub hybrydowej z dnia 23 stycznia 2020 roku. Komunikat stanowi zbiór wytycznych, zaleceń oraz wyjaśnień, które mają umożliwić sprawne i skuteczne wdrażanie usług chmurowych.
Zostaw komentarz