Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Polacy nie chcą agregować kont? Z usługi dostępnej w ING i Millennium korzysta na razie niewielu klientów

Możliwość podglądu salda i historii transakcji rachunków z kilku banków w jednym systemie, wprowadzoną przez ING i Millennium, uruchomiło dotąd kilka tysięcy osób

Z nieoficjalnych informacji wynika, że z usługi agregacji rachunków bankowych, jaka jest możliwa dzięki wejściu w życie tzw. otwartej bankowości, zaczęło korzystać do tej pory 5-6 tys. klientów banków z Polski. Dwie instytucje, które taką ofertę już mają, a więc ING i Millennium, unikają jednak podawania precyzyjnych statystyk na ten temat. Biuro prasowe tego drugiego stwierdziło jedynie, że spośród jego klientów kilka tysięcy osób skorzystało dotąd z możliwości dostępu do danych rachunków w innych bankach za pomocą serwisu Millenet.

Przeczytajcie także: W systemie ING już dostępne rachunki Santandera

Przypomnę, że agregacja rachunków to usługa wprowadzona na podstawie dyrektywy PSD II i przepisów o tzw. otwartej bankowości. Dzięki nim bank za zgodą swojego klienta może umożliwić mu za pomocą własnego systemu transakcyjnego zarządzanie kontami w innych instytucjach. Transfer danych odbywa się za pośrednictwem interfejsu API – w Polsce obowiązuje standard przygotowany pod auspicjami Związku Banków Polskich i nazwany Polish API.

Jak na razie agregację rachunków udostępniły szerszej grupie klientów tylko dwa banki, a więc wspomniane wyżej ING i Millennium. Obecnie w obu instytucjach klienci mogą jedynie sprawdzić saldo i historię operacji na koncie w innym banku. Dopiero w przyszłości mają zostać udostępnione inne usługi, a więc na przykład możliwość zlecania przelewów i innych transakcji.

Przeczytajcie także: Millennium wprowadził agregację kont

Prawdopodobnie właśnie skromna funkcjonalność agregatorów wprowadzonych przez ING i Millennium decyduje o tym, że zainteresowanie tym rozwiązaniem jest na razie niewielkie. Być może też dlatego inne banki na razie nie kwapią się z komercyjnym uruchomieniem własnych agregatorów. Z punktu widzenia regulacyjnego możliwość taką ma już większość z dużych banków komercyjnych działających w Polsce. Póki co więc klienci znad Wisły mają niewielkie korzyści z wprowadzenia otwartej bankowości.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies