Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Mastercard: wydatki związane z walentynkami dynamicznie rosną. Liczą się głównie przeżycia

Polacy coraz więcej wydają na walentynkowe podróże i kolacje

Mastercard opublikował wyniki badania na temat zwyczajów zakupowych konsumentów związanych z walentynkami. Mastercard Love Index obejmuje lata 2017-2019 i pokazuje, że wydatki Polaków z okazji dnia zakochanych wzrosły w tym czasie o 63 proc. Łączna wartość tych zakupów to blisko 260 mln zł, a zdecydowaną większość wydatków stanowią prezenty niematerialne.

Przeczytajcie także: Mastercard z partnerami chce posadzić 100 mln drzew w ciągu pięciu lat

Do tej kategorii zaliczają się np. podróże czy wizyty w restauracjach. W roku 2019 rodacy wydali na bilety lotnicze i inne środki transportu związane z wyjazdami w trakcie walentynek o 51 proc. więcej niż w roku 2017. Większym zainteresowaniem cieszyły się także hotele. Liczba płatności za noclegi zwiększyła się w tym samym okresie o 57 proc. Dużą popularnością cieszą się kolacje we dwoje. W ciągu dwóch lat liczba transakcji w restauracjach w święto zakochanych wzrosła o 65 proc.

Jeżeli zaś chodzi o wydatki na dobra materialne to na przykład na zakup kartek walentynkowych w ubiegłym roku wydano o 12 proc. więcej niż w 2018 r. W tym samym czasie wydatki na biżuterię wzrosły jednak o 34 proc., a na kwiaty aż o 113 proc. Przygotowując się do walentynek, Polacy coraz częściej wybierają zakupy online. W roku 2019 było ich o 77 proc. więcej niż dwa lata wcześniej. Co ciekawe, z roku na rok klienci decydują się na coraz wcześniejszy zakup upominków. W 2019 roku większość prezentów walentynkowych nabyto 11 lutego. W roku 2017 kupowano głównie 13 lutego.

Przeczytajcie także: SAS, Mastercard i The Heart organizują konkurs dla startupów

Z badania Mastercard można się dowiedzieć także m.in., że najwyższy wzrost liczby transakcji w e-commerce, aż o 369 proc. w porównaniu do 2017 roku, zanotowano w Czechach. Z kolei najhojniejsi są Ukraińcy: wartość ich wydatków związanych z walentynkami wzrosła w ciągu dwóch lat o 122 proc. Ukraińcy są też rekordzistami, gdy mowa o wzroście wydatków na noclegi w hotelach (plus 69 proc. w ciągu dwóch lat). Z kolei Rumuni chętnie podróżują: wzrost ich wydatków na środki transportu wyniósł ponad 90 proc. w ciągu dwóch lat.

Wskaźnik Mastercard Love Index jest obliczany na podstawie transakcji zrealizowanych za pomocą kart Mastercard w wybranych kategoriach produktów i usług w dniach od 11 do 14 lutego. Badanie prowadzone jest co roku w ponad 200 krajach. Tegoroczna edycja analizuje dane z lat 2017-2019.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies