Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Ciekawe wyniki badania Mastercarda. Polacy wśród liderów w korzystaniu z cyfrowych usług finansowych

Mieszkańcy polskich miast uważają, że usługi finansowe zostały już wystarczająco ucyfrowione i teraz przychodzi pora na inne branże, jak edukacja czy opieka zdrowotna

Mastercard opublikował dziś wyniki badania dotyczącego m.in. popularności nowoczesnych usług finansowych, w tym płatniczych. Zostało przeprowadzone równolegle na kilkunastu europejskich rynkach, w tym w Polsce. Okazało się, że w korzystaniu z takich rozwiązań jak płatności mobilne czy bankowe aplikacje na smartfonach, klienci banków z Polski należą do europejskich liderów.

Przeczytajcie także: Kolejny bank wejdzie do Bezcennych Chwil

Mastercard podaje więc, że przeszło 80 proc. respondentów z Polski korzysta z bankowości online. To dużo, ponieważ średnia dla regionu wynosi 63 proc. Prawie dwie trzecie ankietowanych Polaków używa bankowości mobilnej (średnia wyniosła 52 proc.). Ponad połowa rodzimych konsumentów (52 proc.) korzysta też z różnych form płatności mobilnych. Dla sąsiadów wskaźnik ten utrzymuje się na poziomie 40 proc. Po mobilne usługi płatnicze sięga się w Polsce średnio prawie 10 razy w miesiącu, podczas gdy wynik dla regionu wynosi 5,4. Gdyby ankietowani Polacy nie mogli używać karty i gotówki, 60 proc. z nich wskazało na telefon jako na alternatywę.

Cyfrowe zaawansowanie nie przejawia się wyłącznie za sprawą korzystania ze smartfonów – 15 proc. respondentów posiada tzw. wearables (smart zegarki i opaski) umożliwiające płatności. Już przeszło co czwarty konsument (27 proc.) chciałby płacić przy użyciu tego rodzaju urządzeń ubieralnych.

Przeczytajcie także: Ofiaromat w jednej z lubelskich parafii

Badaniem Mastercarda objęto także podejście konsumentów do e-commerce. Zakup internetowe robi ponad dwie trzecie (68 proc.) respondentów z Polski, a przynajmniej raz w tygodniu kupuje w sieci 37 proc. badanych. Co ciekawe, wciąż zdecydowanie więcej Polaków robi zakupy przy użyciu laptopa (78 proc.) niż sprzętu mobilnego (22 proc.). Autorzy badania dowodzą, że zdaniem ankietowanych takie obszary jak zakupy czy finanse zostały już odpowiednio "ucyfrowione". Teraz innowacje oczekiwane są w edukacji, służbie zdrowia i transporcie publicznym.

Badanie zlecone przez Mastercard zostało zrealizowane przez Ipsos na 13 europejskich rynkach. Przeprowadzono je metodą wywiadów internetowych, na grupie ubankowionych mieszkańców miast w wieku 20-50 lat.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies