Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Dochody banków z kart znowu rosną

Na podstawie wyników osiągniętych przez BZ WBK i mBank w III kw. tego roku można wnioskować, że wydawcy kart poradzili już sobie ze spadkiem przychodów od transakcji bezgotówkowych

Kilka ostatnich kwartałów to silne spadki przychodów z interchange, czyli prowizji jaką właściciele sklepów odprowadzają do banków z tytułu płatności przyjętych kartami. Przychody spadały, bo w wyniku administracyjnych regulacji obniżano maksymalny limit na interchange. Wygląda jednak na to, że wzrost liczby i wartości transakcji bezgotówkowych kartami jest na tyle silny, że pozwala już bankom na poprawę przychodów z tego tytułu.

Przeczytajcie także: Bankowcy sami wiedzą, że są drodzy

Dziś dwa z nich, czyli BZ WBK i mBank, opublikowały wyniki finansowe osiągnięte w III kw. tego roku. Oba chwalą się, że przychody z prowizji kartowych znowu rosną. I tak ten pierwszy w okresie od lipca do września zarobił na nich 66 mln zł. Kwartał wcześniej było to 65 mln zł. Choć to wzrost symboliczny, to wart odnotowania bo pierwszy od bardzo dawna.

Przeczytajcie także: Ulgi dla AmEx i Diners podpisane

Jeszcze lepiej pod tym względem wypadł mBank. W III kw. tego roku odnotował przychody z interchange w wysokości 38,4 mln zł, podczas gdy kwartał wcześniej było to tylko 30,3 mln zł.

To oczywiście nie musi świadczyć o tym, że u pozostałych wydawców kart sytuacja jest już równie dobra. Zwłaszcza, że zarówno BZ WBK jak i mBank pod względem liczby i wartości transakcji wykonywanych przez klientów znajdują się powyżej rynkowej średniej. Oba przykłady pokazują jednak, że wyhamowanie spadku przychodów z kart staje się pomału faktem.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies