Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Blik cieszy się rekordem transakcji. Pomogły maratony zakupowe

W Black Friday użytkownicy systemu Blik wykonali 1,2 mln transakcji

Blisko 4 mln razy zapłacono przy pomocy systemu Blik podczas 4 dni zakupowego szaleństwa: od Black Friday do Cyber Monday. Wartość tych transakcji zbliżyła się do 600 mln zł. Liczby nie rozkładają się jednak równo – z danych wynika, że najwięcej transakcji przeprowadzono w piątek. W trakcie tegorocznego Black Friday Blikiem zapłacono 1,2 mln razy (1 milion transakcji przypadł na sprzedaż w internecie). To aż o 125 proc. więcej niż w roku 2018.

Przeczytajcie także: Pekao testuje Blika P2P

Użytkownicy Blika w Black Friday zrobili zakupy za 211 mln zł (wzrost o 138 proc. w porównaniu z rokiem 2018), z czego 150 mln przypadło na zakupy online. Podczas Cyber Monday wyglądało to już gorzej: Blikiem zapłacono tego dnia w sieci niespełna 870 tys. razy, a wartość zakupionych produktów wyniosła 106 mln zł. W porównaniu z rokiem poprzednim dało to jednak i tak pokaźne wzrosty (odpowiednio o 150 i 183 proc.).

Co ciekawe, wzmożone zakupy przy użyciu Blika realizowano także w sobotę i niedzielę, między Czarnym Piątkiem a Cyber Monday. W sobotę odnotowano blisko 800 tys. transakcji, kolejnego dnia było ich o 100 tys. więcej. Mocne wyjście poza średnią w tych dniach mogło się przyczynić do tego, że w poniedziałek klienci nie byli już tak skłonni do szukania promocji. Intrygować mogą wyniki, jakie zanotowano 11 listopada. Na ten dzień przypada chiński festiwal zakupów zwany Dniem Singla. Polakom najwyraźniej spodobała się ta inicjatywa.

Przeczytajcie także: Express Elixir w kolejnym banku

Użytkownicy Blika zrealizowali tego dnia w internecie aż 973 tys. transakcji. Jedna trzecia z nich przypadła na platformę Aliexpress, należącą do Grupy Alibaba. Liczba i wartość zakupów wzrosły trzykrotnie, gdy zestawimy to z wynikami z poprzedniego roku. Polacy dołożyli zatem cegiełkę do rekordowych 38,4 mld dolarów, które wydano tego dnia na wielkiej chińskiej platformie. Wzmożona aktywność klientów z naszego kraju w tym czasie może dziwić, ponieważ Dzień Singla nie jest tak znany nad Wisłą, jak wspomniane już Black Friday i Cyber Monday.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies