Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Popularność urządzeń ubieralnych do płacenia. Polacy w światowej czołówce

Polska znalazła się na szóstym miejscu wśród krajów o największym zainteresowaniu płatniczymi wearables

Urządzenia ubieralne i oferowane przez nie możliwości, cieszą się coraz większym powodzeniem. Z badania Mastercarda wynika, że w ostatnim roku w Europie aż 8-krotnie wzrosła liczba transakcji dokonanych za pomocą tego sprzętu. Mowa przede wszystkim o smart zegarkach i opaskach fitness. Na Starym Kontynencie najczęściej płaci się tymi gadżetami w Holandii – na ten kraj przypada aż 33 proc. wszystkich transakcji zrealizowanych z użyciem wearables w Europie.

Przeczytajcie także: Nowa, zielona karta od Bunq

Na kolejnych miejscach zestawienia znalazły się Wielka Brytania (18 proc.), Szwajcaria (8 proc.) i Rosja (7 proc.). Miejsce piąte zajmuje Polska. Wypada zaznaczyć, że w skali świata liderem zestawienia jest Australia, ale po niej kolejne pięć miejsc zajmują przywołane już kraje europejskie. Tym samym w globalnym zestawieniu Polska uplasowała się na szóstej pozycji. W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze Stany Zjednoczone (miejsce ósme) – reszta rankingu to kraje europejskie.

Przeczytajcie także: Nowe wyniki badania na temat usług finansowych w Polsce

Popularność tego rozwiązania w Polsce wynika nie tylko z dostępności urządzeń ubieralnych. Równie istotne jest to, że wszystkie terminale płatnicze w kraju umożliwiają transakcje zbliżeniowe. Według danych opublikowanych przez Narodowy Bank Polski karty z funkcją płatności bezstykowych stanowią już niemal 86 proc. wszystkich na rynku. Rozpowszechnienie tego rozwiązania musiało pociągnąć za sobą dalsze zmiany – rosnąca popularność wearables jest tego najlepszym przykładem.

Impulsem do rozwoju rynku wearables może być zainteresowanie się nim instytucji spoza sektora technologicznego i finansowego. Istotną rolę odgrywają już firmy modowe. Obok zegarków do sprzedaży trafią pierścionki czy bransoletki z funkcją płacenia.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies