Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
40 proc. w USA i aż 90 proc. w Chinach. Taki udział miały transakcje smartfonami podczas tegorocznego święta zakupów

Na obu rynkach odnotowano też rekordowe poziomy sprzedaży w trakcie Black Friday i Dnia Singla

Sprzedaż online podczas Czarnego Piątku okazała się rekordowa za oceanem. Z danych Adobe Analytics wynika, że jej wartość wyniosła 7,4 mld dolarów. Dla porównania w roku ubiegłym było to 6,2 mld dolarów. Korzystając ze smartfonów Amerykanie wydali 2,9 mld dolarów wobec 2,1 mld dolarów w roku ubiegłym. W miniony piątek aż 39 proc. transakcji dokonywano przy pomocy telefonu (33 proc. przed rokiem). W swoich wyliczeniach Adobe opiera się na danych pochodzących z kilkudziesięciu największych sklepów online w USA.

Przeczytajcie także: Polska wśród liderów w cyfrowych usługach finansowych

Zakupy online pomogły zmniejszyć kolejki w sklepach stacjonarnych, jednocześnie warto zwrócić uwagę na to, że klienci są skłonni wydawać coraz więcej pieniędzy w cyfrowym świecie. Z czego wynika rosnąca popularność tego sposobu sprzedaży? Powodów można zapewne podać przynajmniej kilka: rozszerza się wachlarz narzędzi do płacenia, rosną ekrany urządzeń mobilnych, smartfon staje się podstawowym sprzętem elektronicznym dla coraz większej liczby użytkowników, sklepy dopracowują strony i aplikacje, by ułatwić przeglądanie oferty i same zakupy.

Przeczytajcie także: mBank wprowadza eKartę bez plastiku

Podając dane z rynku amerykańskiego, wypada wspomnieć o rekordach, jakie kilka tygodni temu pobiła Grupa Alibaba. Podczas Dnia Singla, lokalnego święta zakupów, sprzedaż osiągnęła poziom 38,4 mld dolarów (26 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2018). Największe wrażenie robią jednak zakupy wykonane z pomocą smartfona: to aż 90 proc. całości. Pod tym względem Wschód i Zachód dzieli bardzo wiele. Ale są i punkty wspólne – w obu przypadkach marką cieszącą się dużym zainteresowaniem klientów jest Apple.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: E-COMMERCE

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies