Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Płatności Apple Pay i Google Pay stają się powszechne. Dodaliście do nich już niemal 2,4 mln kart płatniczych

W ciągu kwartału liczba kart dodanych do cyfrowych portfeli mobilnych zwiększyła się o 300 tys.

Jeszcze do niedawna osoby płacące telefonem czy zegarkiem za zakupy budziły powszechne zdziwienie nie tylko obsługi, ale i pozostałych klientów sklepów. Dzisiaj takie sytuacje powoli odchodzą w niepamięć. Świadczyć o tym mogą najświeższe dane dotyczące liczby kart płatniczych dodanych do cyfrowych portfeli mobilnych takich jak Apple Pay czy Google Pay.

Przeczytajcie także: Banki mają już ponad 350 oddziałów bez gotówki

Z informacji udostępnionych przez biura prasowe największych banków na polskim rynku wynika, że na koniec września bieżącego roku ich klienci dodali do systemów płatności mobilnych prawie 2,4 mln kart płatniczych. W ciągu kwartału liczba ta urosła o ok. 300 tys. W rzeczywistości kart dodano jeszcze więcej bo część banków, takich jak np. BNP Paribas czy Pekao, nie udostępnia statystyk na ten temat. Inne, jak mBank, podają tylko dane dotyczące Google Pay i nie ujawniają liczby użytkowników Apple Pay. Można więc zaryzykować stwierdzenie, że zbliżeniowe płatności mobilne stają się usługą powszechną.

Przeczytajcie także: Z Blika korzysta aktywnie ponad 4 mln klientów

Najwięcej kart do portfeli cyfrowych dodali klienci Santandera – ponad 700 tys. Przypomnę, że bank ten oferuje cały szereg płatności mobilnych, a więc oprócz Apple Pay i Google Pay także Garmin Pay, Fitbit Pay i HCE dostępne bezpośrednio w aplikacji bankowej. Część klientów może więc mieć karty dodane w kilku urządzeniach. Na trzech kolejnych pozycjach znajdują się ING, PKO i mBank, których klienci dodali do urządzeń mobilnych ponad 300 tys. kart. Szczegóły znajdziecie w tabeli poniżej.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies