Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Płatność za paliwo bez podchodzenia do kasy i uruchamiania apki? Być może wkrótce na stacjach Orlenu. Koncern szuka rozwiązania w konkursie

Początkowo identyfikacja płatnika po numerze rejestracyjnym auta ma usprawnić obsługę firmowych klientów Orlenu

Wczoraj minął termin składania ofert w konkursie, za pomocą którego Orlen szuka dostawcy nowego rozwiązania technologicznego majacego usprawnić obsługę klientów na jego stacjach benzynowych. Chodzi o system, który za pomocą kamer będzie rozpoznawać numery rejestracyjne samochodów tankujących paliwo. Rozwiązanie ma identyfikować samochody i pozwalać, by kierowcy aut firmowych korzystający z aplikacji mFlota nie musieli podchodzić do kasy, by potwierdzić numer rejestracyjny swojego pojazdu.

Przeczytajcie także: Testy eparagonu na wszystkich stacjach Orlenu

mFlota to aplikacja mobilna, za pomocą której można płacić za paliwo przy dystrybutorze. Wystarczy zeskanować kod QR, znajdujący się na podajniku paliwa. Należność jest pobierana z rachunku karty powiązanej z aplikacją. Formalnie jednak konieczne jest potwierdzenie numeru rejestracyjnego tankowanego auta i w tym celu użytkownik mFloty oraz służbowej karty powinien udać się do kasy. Rozwiązanie, którego dostawcy Orlen szuka, ten problem ma rozwiązać.

Ale od identyfikacji numerów rejestracyjnych pojazdu dla celów podatkowych już bliska droga do tzw. seamless payments, czyli płatności, które odbywają się w tle bez jakiejkolwiek aktywności ze strony klienta. Ich zastosowanie w przypadku Orlenu oznaczałoby, że po wjeździe na stację i zatankowaniu auta kierowca będzie mógł odjechać nie tylko bez podchodzenia do kasy, ale i bez konieczności uruchamiania aplikacji. Płatność zostanie zrealizowana automatycznie z rachunku karty powiązanej z numerami rejestracyjnymi danego pojazdu.

Przeczytajcie także: Autopay już nie tylko na autostradach

W centrali Orlenu na pytanie o seamless payments powiedziano mi, że na obecnym etapie nadrzędnym celem konkursu jest znalezienie rozwiązania, które pozwoli na automatyczną identyfikację pojazdu tankowanego za pomocą mFloty. – Oczywiście model jest kwestią otwartą, im bardziej przyjazny dla użytkownika tym lepiej – czytam w odpowiedzi na moje pytanie w tej sprawie. Niewykluczone więc, że seamless payments pojawią się wkrótce na Orlenie, oraz że w przyszłości nowe rozwiązanie może też służyć do obsługi klientów indywidualnych, którzy dziś korzystają z, działającej podobnie jak mFlota, aplikacji Orlen Pay. – Aktualnie realizowany projekt dotyczy klientów mFlota. W przypadku realizacji z sukcesem niewykluczone, że obejmie Orlen Pay – pisze Orlen.

Rozwiązania z zakresu seamless payments są coraz popularniejsze na świecie i w Polsce. Zalicza się do nich np. płatności z rachunku karty podpiętej do aplikacji Uber czy Bolt. Podobnie jest w przypadku opłat za przejazdy niektórymi autostradami w Polsce, gdzie wdrożono aplikację Autopay oferowaną przez trójmiejską spółkę Blue Media.

Przeczytajcie także: Wkrótce standardy dla Soft POS-a

Natomiast kwestia aktualnych trendów w branży płatniczej będzie jednym z wielu tematów podejmowanych w trakcie zbliżającego się wydarzenia Impact fintech’19, które 4 i 5 grudnia bieżącego roku odbędzie się w Katowicach. Wśród potwierdzonych prelegentów znaleźli się m.in. Teresa Czerwińska z Narodowego Banku Polskiego, Max Schertel z N26, Chris Skinner z 11:FS, Jadwiga Emilewicz z Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, Bartosz Ciołkowski z Mastercard, Michał Krupiński z Pekao, Adam Marciniak i Szymon Wałach z PKO czy Bartosz Berestecki z PayU.

Tegoroczny impact fintech’19 będzie szczególny dla Cashless, gdyż w jego trakcie odbędzie się premiera pierwszej edycji raportu "Bankowość Mobilna w Polsce w 2019 r.", nad którym pracujemy. Więcej na temat najbliższego Impact fintech’19 możecie dowiedzieć się tutaj. Serwis cashless.pl jest partnerem medialnym tego wydarzenia.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies