Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Fałszywy profil Millennium na Twitterze

Dziennikarze finansowi obecni na tym portalu społecznościowym powitali go z entuzjazmem. Niestety, okazało się, że bank nie ma z nim nic wspólnego

Kilka dni temu pojawił się profil @bank_Millennium, posługujący się oficjalnym logo banku z wielką literą M na tle w kolorze magenta. Szybko zdobył kilkudziesięciu obserwujących, a przywitało go kilku dziennikarzy finansowych obecnych na Twitterze, w tym i ja.

Osoba zarządzająca profilem zadeklarowała, że chce jak to określiła „namieszać", czyli pokazać, że można dobrze zarządzać komunikacją banku na Twitterze. Szybko okazało się jednak, że nie będzie to jej dane.

Przeczytajcie także: Nowa funkcja Blika już w aplikacji Millennium

Kilka chwil później biuro prasowe Millennium poinformowało, że bank nie ma nic wspólnego z profilem na Twitterze i że jest on fałszywy. Sprawa została zgłoszona do administratora portalu z prośbą o zablokowanie. Już wczoraj podrabianego konta nie można było znaleźć, co oznacza, że zgłoszenie okazało się skuteczne.

Jak dowiedziałem się w biurze prasowym Millennium, bank nie zamierza dochodzić kto i dlaczego pod niego się podszywał. Na razie nie ma też decyzji, by zakładać oficjalny profil na Twitterze. Millennium jest w tej chwili też jednym z nielicznych działających w Polsce banków, którego nie ma na Facebooku.

Przeczytajcie także: Klienci Millennium mają nowy serwis transakcyjny

Natomiast coraz więcej banków odkryło Twittera. Obecnie działania komunikacyjne na tym portalu prowadzi kilkanaście banków. Z danych zawartych w raporcie Cashless na temat ich aktywności tam w III kw. 2015 roku wynika, że najwięcej fanów mają profile NBP, BZ WBK, mBanku i ING. Te trzy ostatnie najczęściej też komunikują się z klientami za pośrednictwem tego portalu.

Aktywność banków na Twitterze szybko rośnie, a wraz z nią także popularność ich profili. O ile w II kw. przybyło im ok. 3 tys. fanów, to w III kw. już ponad 6 tys. Cały raport możecie znaleźć tutaj.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies