Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Banki na Twitterze, III kw. 2015 r. - raport Cashless

Rośnie aktywność banków na Twitterze, a wraz za tym szybko przybywa im obserwujących

W okresie od lipca do września najaktywniejszym bankiem na Twitterze był BZ WBK. Zamieścił ponad 720 tweetów, co oznacza że o ponad 200 wyprzedził drugi w tym zestawieniu mBank. Do szczególnie aktywnych banków można również zaliczyć Śląski i Idea Bank, które zamieściły ponad 300 informacji. Najrzadziej robiły to Neobank i Bank Smart.

Najaktywniejsze banki na Twitterze

Pozycja Bank Tweety III kw. Tweety ogółem
1 BZ WBK 724 1616
2 mBank 496 3629
3 ING Bank Śląski 394 1330
4 Idea 308 1486
5 Ekspert PKO 191 1518
6 Citi Handlowy
181 1641
7 Euro Bank 135 256
8 Bank Pocztowy 132 564
9 Moje Inteligo 94 1354
10 NBP 93 1375
11 Alior Bank 82 181
12 Bank Smart 39 77
13 Neobank 15 59
Razem 2857 15086

Aktywność banków na Twitterze rośnie z kwartału na kwartał. Wystarczy przypomnieć, że w okresie od lipca do września zamieściły łącznie prawie 2,9 tys. tweetów, podczas gdy w II kw. - niecałe 2 tys.

Przeczytajcie także: Najpopularniejsze konta osobiste w II kw. - raport Cashless

Rosnąca aktywność instytucji przekłada się na popularności ich profili na Twitterze, czyli liczbę obserwujących. Obecnie banki mogą pochwalić się, że mają ich ponad 30,4 tys. W ostatnim kwartale przybyło im ponad 6,3 tys. obserwujących. Tu również widzimy przyspieszającą dynamikę – w II kw. profile banków zyskały tylko 3,2 tys. nowych fanów.

Banki na Twitterze

Kwartał Liczba tweetów Liczba nowych obserwujących
II kw. 1969 3204
III kw. 2857 6312

Obecnie najpopularniejszym bankiem na Twitterze jest Narodowy Bank Polski, który może pochwalić się ponad 8,6 tys. obserwujących. Trzeba jednak zaznaczyć, że w minionym kwartale zyskał jedynie 515 nowych fanów a dla porównania BZ WBK i ING odpowiednio 1746 i 1521. Jeżeli tendencja się utrzyma to w IV kw. możemy być świadkami zmiany pozycji lidera w tym zestawieniu.

Najpopularniejsze banki na Twitterze

Pozycja Bank Obserwujący Nowi Pozycja w II kw.
1 NBP 8647 515 1
2 BZ WBK 6911 1746 2
3 mBank 4691 664 3
4 ING 3919 1521 4
5 Citi 1876 218 5
6 Idea 1596 773 6
7 Alior 1334 605 7
8 Ekspert PKO 544 84 8
9 Moje Inteligo 302 17 9
10 Pocztowy 231 54 10
11 Smart 198 80 12
12 Euro Bank 175 35 11
13 Neobank 30 b.d. b.d.
Razem 30454 6312


Profile banków na Twitterze można podzielić na dwie kategorie. Pierwsza i liczniejsza, do której należą np. profile mBanku czy Śląskiego, kierowana jest do klientów, a większość zamieszczonych wiadomości dotyczy oferty detalicznej czy konkursów.

Druga grupa, do której należą profile np. banku centralnego czy Citi Handlowego, kierowana jest do specjalistów. Najczęściej publikowane są tam opinie analityków czy też odnośniki do profesjonalnych publikacji ekonomicznych.

Przeczytajcie także: Karty przedpłacone, II kw. - raport Cashless

W raporcie za III kw., w porównaniu do tego z II kw., nie uwzględniłem profilu Meritum Banku, który jest kompletnie martwy a zważywszy na fakt, że bank ten został przejęty przez Aliora, najpewniej w ogóle zniknie z Twittera. Pojawił się natomiast nowy bank, czyli Neobank. Z działających u nas instytucji można jeszcze znaleźć profil Lion's Banku, ale również jest zupełnie nieaktywny od ubiegłego roku, zatem także nie uwzględniłem go w raporcie.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies