Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Dobry start Apple Pay w PKO. Płatności mobilne aktywowało już 10 proc. klientów z iPhone’ami

Liczba osób korzystających z Apple Pay w PKO przekroczyła tym samym 30 tys.

Rezultat może nie jest spektakularny w porównaniu np. z początkiem Apple Pay w mBanku, ale i tak bardzo dobry. Jak wynika z nieoficjalnych danych, liczba kart PKO, które zostały podpięte do cyfrowego portfela Apple’a, przekroczyła 30 tys. Zakładając, że każda należy do innej osoby, a z reguły tak powinno być, to mniej więcej 10 proc. klientów PKO korzystających z aplikacji mobilnej PKO na telefonach z systemem iOS (jest ich ok. 300 tys.) aktywowało już Apple Pay.

Przeczytajcie także: Dobry start Apple Pay w Polsce

Dane, o których tu piszę, to statystyki na koniec dnia w środę. Dziś są więc pewnie inne, ale raczej nie diametralnie. Jak twierdzą moje źródła, najwięcej aktywacji było w dniu udostępnienia usługi, a więc w miniony wtorek. Chętnych było tak dużo, że pojawiły się opóźnienia w wysyłce SMS-ów z hasłami aktywacyjnymi. Później osób dodających swoje karty do cyfrowego portfela Apple’a wciąż przybywało, ale już nie tak szybko jak na początku.

Wynik PKO jest lepszy niż w drugim największym banku na polskim rynku, a więc w Pekao. W jego przypadku po pierwszym tygodniu od udostępnienia Apple Pay z usługi zaczęło korzystać 21 tys. klientów. To oficjalne dane zaprezentowane podczas jednej z konferencji prasowych banku. Natomiast wydaje się, że do tej pory najlepszym startem Apple Pay może pochwalić się mBank. Z nieoficjalnych danych wynika, że po pierwszych 10 dniach od debiutu z usługi zaczęło korzystać ponad 100 tys. klientów tej instytucji.

Przeczytajcie także: Na siepomaga.pl już możecie wpłacać datki przez Apple Pay

Apple Pay to płatności mobilne dostępne dla użytkowników niektórych smartfonów iPhone i innych urządzeń z systemem operacyjnym iOS. Umożliwiają płatności w sklepach internetowych w ciężar karty podpiętej do cyfrowego portfela oraz transakcje zbliżeniowe w sklepach stacjonarnych. Obecnie w Polsce korzystać mogą z nich klienci 10 banków - wspomnianego PKO i należącej do niego marki Inteligo od ostatniego wtorku. Natomiast od 19 czerwca br.: Aliora, BGŻ BNP Paribas, Getinu, mBanku, Nest Banku, Pekao, Raiffeisen Polbanku, Santandera i T-Mobile Usług Bankowych.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies