Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Logo BZ WBK na razie nie zniknie z rynku

Od dawna zapowiadane przemalowywanie oddziałów BZ WBK na barwy Santandera nie zacznie się prędko

Władze BZ WBK, banku przejętego kilka lat temu przez grupę Santander, już w momencie fuzji zapowiedziały, że dla polskiej marki nie ma miejsca w strategii hiszpańskiego właściciela i logo BZ WBK będzie musiało zniknąć z rynku.

Dotąd wdrożono jednak jedynie pierwszy etap rebrandingu, a mianowicie uzupełniono nazwę BZ WBK o informację, że znajduje się on w Grupie Santander. Takie zmodyfikowane logo pojawia się na przykład na dokumentach firmowych i w materiałach reklamowych banku. Jednak nie zdecydowano się na wymianę szyldów w istniejących oddziałach.

Przeczytaj także: BGŻ BNP Paribas zaprezentował nowe logo

Z wcześniejszych wypowiedzi władz banku wynikało natomiast, że przemalowywanie całej sieci oddziałów i rezygnacja z nazwy BZ WBK na rzecz marki Santander miało rozpocząć się w tym roku. Ale się nie rozpocznie.

Mateusz Morawiecki, prezes BZ WBK powiedział podczas dzisiejszej konferencji prasowej, że w najbliższym czasie logo kierowanego przez niego banku nie zmieni się. – Nie chcemy się z tym spieszyć – podkreślił. I dodał, że tam gdzie ze względu na remonty oddziałów są wymieniane szyldy, nowa infrastruktura jest przygotowana w ten sposób, by ewentualna kolejna wymiana była łatwa i tania.

Przeczytaj także: BZ WBK powrócił do karty bankomatowej

Dlaczego Santander ociąga się z likwidacją loga BZ WBK? Mówi się, że ma problem, bo marka BZ WBK jest o wiele bardziej rozpoznawalna na polskim rynku niż brand spółki-matki. Do tego logo Santander kojarzy się z prostymi kredytami konsumpcyjnymi. BZ WBK jest zaś bankiem uniwersalnym, który nie chce być postrzegany jako firma od pożyczek ratalnych.

Być może wpływ na decyzję Santandera o opóźnieniu rebrandingu miało również stanowisko polskiego nadzoru. W ubiegłym roku, gdy władze BZ WBK wspomniały o planach zmiany nazwy, Komisja Nadzoru Finansowego zareagowała dość nerwowo twierdząc, że takie zamiary trzeba najpierw z nią uzgodnić.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies