Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
ING Bank Śląski będzie zwracał opłaty za karty. Sprawdźcie, czy należą się Wam pieniądze

Zwroty dotyczą niektórych prowizji pobranych w okresie między 1 lutego 2017 r. a końcem marca 2018 r.

ING Bank Śląski wysłał do swoich klientów informację na temat planowanych zwrotów niektórych opłat pobranych od nich z tytułu korzystania z kart płatniczych. Zwroty dotyczą okresu między lutym 2017 roku a marcem 2018 r. Prawo do nich mają klienci, którzy zapłacili za używanie karty, pomimo tego że wypełnili warunek transakcyjny uprawniający do zwolnienia z opłaty.

Przeczytajcie także: Decyzje UOKiK-u w sprawie siedmiu banków

Takie sytuacje mogły mieć miejsce w przeszłości, gdy obowiązywała zasada, że transakcje zwalniające należało wykonać w danym miesiącu i musiały one w tym samym okresie zostać rozliczone. Zdarzało się jednak, że część płatności choć wykonanych w jednym miesiącu zostało rozliczonych dopiero w kolejnym. Mogło to spowodować, że limit transakcyjny nie został osiągnięty i bank obciążył klientów opłatami.

ING zmienił zasady pobierania opłat za karty pod koniec marca. Od tego czasu liczy się nie termin rozliczenia płatności a ich wykonania. W momencie ogłoszenia zmian zasad Śląski nie informował klientów o możliwości ubiegania się o zwroty. Dziwiłem się wtedy trochę, bo inne banki w obawie przed sankcjami ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dobrowolnie zaoferowały klientom zwroty opłat. Teraz dołączył do nich także ING. Ciekawe, czy to efekt jakiejś korespondencji z urzędem antymonopolowym?

Przeczytajcie także: Czy za doładowanie portmonetki można pobrać prowizję?

W każdym razie klienci ING mogą już ubiegać się o pieniądze. Jeżeli jesteście w grupie osób, które korzystają z kart Visa NFC, Visa Zbliżeniowa i Debit Mastercard Zbliżeniowa i które niesłusznie obciążone zostały prowizjami przez bank, powinniście złożyć reklamację. Możecie to zrobić do 20 września bieżącego roku za pośrednictwem internetowego serwisu Moje ING, poprzez infolinię, w dowolnym oddziale banku lub pisemnie.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies