Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Awaria kart Visy w Europie. Przed problemami ostrzegają także banki z Polski

Aby ustrzec się kłopotów lepiej wypłacić dziś gotówkę z bankomatu

Media w zachodniej Europie informują o dużej awarii systemu Visy. Karty z logo tej organizacji mają nie działać w przy próbie dokonania nimi płatności w punktach stacjonarnych i w internecie. Natomiast bez zakłóceń mają pozwalać na wypłatę gotówki z bankomatów. O możliwych kłopotach ostrzegają swoich klientów także banki z Polski, m.in. jeden z największych wydawców kart Visy w Polsce ING.

Przeczytajcie także: Fitness kluby coraz bardziej cashless

Na stronie internetowej banku możecie znaleźć komunikat, w którym uprzedza o ewentualnych problemach przy płatnościach i zapewnia, że wszelkie nienależne obciążenia wynikające z niezrealizowanych transakcji kartami będą usuwane automatycznie. – Aby zabezpieczyć się przed problemami z płatnościami kartą i telefonem prosimy o zaopatrzenie się w odpowiednią ilość gotówki z bankomatu – pisze do swoich klientów Śląski. Natomiast europejski oddział Visy potwierdził problemy z transakcjami we wpisie na Twitterze. Zapewnia jednocześnie, że pracuje nad możliwie szybkim usunięciem awarii.

Przeczytajcie także: Idea też będzie sprzedawać terminale od Polski Bezgotówkowej

Awaria systemów informatycznych Visy ma trwać od kilku godzin. Nie wiem, czy dotyczy to wszystkich kart czy tylko wybranych. Zapytałem o to biuro prasowe Visy w Polsce. Gdy tylko uzyskam komentarz zaktualizuję tekst. Natomiast przed chwilą byłem w sklepie i bez problemu zapłaciłem plastikiem Visy wydanym przez mBank. Wychodzi więc na to, że awaria nie dotyczy wszystkich kart tej organizacji.

AKTUALIZACJA

Po północy z piątku na sobotę otrzymałem oświadczenie z polskiego biura Visy o następującej treści: "1 czerwca br. wystąpiły zakłócenia w działaniu systemu Visa, które dotknęły klientów w całej Europie. Naszym celem jest zapewnienie sprawnego funkcjonowania kart Visa 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. Wczoraj nie udało nam się zrealizować tego celu w pełni, za co przepraszamy naszych partnerów oraz – przede wszystkim – użytkowników kart Visa. Obecnie mogą już oni korzystać ze swoich kart Visa, ponieważ działanie naszego systemu powróciło niemal do poziomu wyjściowego. Zakłócenia spowodowane zostały awarią sprzętu. Nie mamy podstaw aby sądzić, że były one związane z nieuprawnionym dostępem do systemu ani działaniami prowadzonymi w złej wierze".

Natomiast ok. godz. 6 rano w sobotę na profilu Visa Europe na Twitterze pojawiła się informacja, że awaria została usunięta i wszystkie karty z logo Visy umożliwiają już płatności i korzystanie z bankomatów.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI:

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies