Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Citi chce zautomatyzować sprzedaż kart kredytowych. W procesie wykorzysta biometrię

Nowy sposób aplikowania o produkty kredytowe bank chce wdrożyć w IV kw. bieżącego roku

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej związanej z publikacją wyników finansowych osiągniętych w I kw. 2018 r. Bank Handlowy poinformował o nowym sposobie sprzedaży pożyczek i kart kredytowych, jaki chce wprowadzić jeszcze w tym roku. Proces ma być w pełni zautomatyzowany i możliwy do przeprowadzenia od początku do końca, a więc do wypłaty środków, w 30 minut.

Przeczytajcie także: Płatności mobilne w Citi Handlowym

Jak wynika z przekazanych przez bank informacji, obecnie aby złożyć wniosek w internecie np. o kartę kredytową, klient który nie miał jeszcze relacji z Handlowym musi wypełnić wniosek, przesłać skan swojego dowodu tożsamości i czekać na przyjazd kuriera z umową. Ten przy okazji takiego spotkania weryfikuje prawdziwość podanych we wniosku informacji z danymi na przykład w dowodzie osobistym. Od IV kw. bieżącego roku cały proces będzie można zakończyć zdalnie.

Jak tłumaczy biuro prasowe Citi w Polsce, w trakcie starania się o pożyczkę albo kredytówkę klient będzie musiał zrobić sobie zdjęcie za pomocą kamery komputera lub smartfona, jeśli wniosek wypełniać będzie na komórce. Oprogramowanie po stronie banku w czasie niemal rzeczywistym zbada autentyczność fotografii i przy wykorzystaniu biometrii twarzy potwierdzi, że na zdjęciu w dowodzie jest ta sama osoba co na selfie. Następnie, jeśli analiza zdolności kredytowej wypadnie pomyślnie – środki zostaną wypłacone, np. na wskazany rachunek bankowy.

Przeczytajcie także: Zmiany w cenniku Handlowego

W ten sposób Citi dołączy do kilku instytucji w Polsce, które wykorzystują już biometrię twarzy do zdalnej weryfikacji tożsamości klientów. Przypomnę, że od wiosny ubiegłego roku tzw. wideoweryfikacja znajduje się w procesie pozyskiwania nowych klientów Aliora i Inbanku. Później podobne rozwiązanie zaczęły wykorzystywać BZ WBK i Nest. W przypadku Handlowego nie można mówić o wideoweryfikacji, gdyż potwierdzenie tożsamości klienta nie będzie odbywać się podczas wideokonferencji. Niemniej rozwiązanie będzie wykorzystywać biometrię.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies