Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow

Nowy system płatności mobilnych jest już zainstalowany na 700 tysiącach smartfonów

Wraz ze wzrostem liczby punktów, w których można zapłacić tym nowym instrumentem płatniczym, rośnie grupa jego użytkowników. Polski Standard Płatności, czyli spółka powołana do zarządzania Blikiem, poinformowała właśnie, że w całej Polsce aplikacje z Blikiem na swoich urządzeniach mobilnych zainstalowało już 700 tys. osób. To niezły wynik, bowiem system zadebiutował ledwie cztery miesiące temu.

Trzeba jednak pamiętać, że na dużej części urządzeń pojawił się poprzez zauktualizowanie juz wcześniej używanych aplikacji bankowości mobilnej. Wciąż nie znamy więc statystyk dotyczących liczby aktywnych użytkowników Blika oraz liczby dokonywanych za jego pomocą transakcji. Z nieoficjalnych informacji wynika, że na razie nie jest z tym zbyt dobrze.

Przeczytaj także: Blik w bankomatach Euronetu już za kilka dni

Z Blika mogą korzystać wszyscy klienci bankowości mobilnej Alior Banku, Banku Millennium, BZ WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku (również Orange Finanse), PKO Banku Polskiego oraz Inteligo. Obecnie można nim płacić w ponad 50 tysiącach sklepów, kawiarni i innych punktów handlowych w całej Polsce oraz kilkunastu tysiącach sklepów internetowych.

Można nim także wypłacać gotówkę z bankomatów należących do banków założycieli systemu, a więc BZ WBK, ING, Millennium i PKO, a wkrótce będzie to można zrobić także w urządzeniach Euronetu oraz Planet Cash.

Przeczytaj także: Blik na wszystkich stacjach Shell

Aby korzystać z usług oferowanych przez Blik, wystarczy mieć smartfon z zainstalowaną aplikacją mobilną swojego banku – uczestnika systemu. Każda transakcja wymaga podania indywidualnego, sześciocyfrowego kodu, oraz potwierdzenia na telefonie.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies