Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Girls4Tech, czyli jak sprawić, by więcej kobiet pracowało w technologiach

Kobiety nadal stanowią mniejszość w branżach, które uważane są za typowo męskie

Według Raportu "Kobiety w technologiach" z 2016 roku na najwyższych stanowiskach zarządczych w firmach polskiego sektora teleinformatycznego na 452 stanowiska zasiadało jedynie 48 kobiet. To stanowiło niewiele ponad 10 procent wszystkich menedżerów najwyższego szczebla. Funkcję prezesa w tym sektorze pełniło tylko dziewięć pań, czyli 5 proc. Przedstawiciele sektora, organizacje pozarządowe i instytucje starają się od kilku lat robić wiele, aby zmienić te proporcje w przyszłości, organizując rożnego rodzaju kampanie społecznie czy akcje.

Przeczytajcie także: Fraudów kartowych ma być jeszcze mniej

Jednym z takich wydarzeń będą organizowane przez Mastercard i Alior Bank w dniach 10-11 października br. w Warszawie warsztaty edukacyjne poświęcone technologiom płatniczym. Weźmie w nich udział 120 dziewcząt z placówki szkolno-wychowawczej z Tomaszowa Lubelskiego. Zajęcia zostaną zorganizowane w ramach międzynarodowego autorskiego programu Mastercard pod nazwą Girls4Tech.

– Dziś w zawodach wymagających znajomości przedmiotów ścisłych zaledwie 30 proc. pracowników to kobiety. Takie projekty inspirują uczennice do zainteresowania się naukami ścisłymi. W dłuższym okresie może to wpłynąć na ich wybory edukacyjne oraz zawodowe – mówi Kamila Kaliszuk z Mastercard. W ramach poszczególnych modułów zajęć uczennice dowiedzą się m.in., na czym polega bezpieczne przechowywanie danych z wykorzystaniem szyfrowania, a także dlaczego ważne jest zachowanie ich poufności. Przekonają się także, że algorytmy są wszędzie i mogą pomóc w rozwiązywaniu wielorakich problemów.

Przeczytajcie także: Drugi wydawca kart w systemie rozliczeń KIR-u

Wydarzenie zostało zaplanowane przez Mastercard i Alior Bank, jako część obchodów Międzynarodowego Dnia Dziewczynek, który przypada na 11 października. Święto zostało ustanowione przez ONZ, aby zwrócić uwagę na bariery, na jakie natrafiają dziewczęta w społeczeństwie. Jednym z takich wyzwań jest szersze zainteresowanie dziewcząt przedmiotami ścisłymi, co w przyszłości może ułatwić im start w karierze.

Choć liczba kobiet np. w bankowości jest wysoka, w niektórych bankach sięga nawet 70 procent, to w firmach IT nadal jest ich niewiele. Wskazuje na to kolejny raport z poprzedniego roku, tym razem firmy Hays. Największą rozbieżność widać w obszarze stanowiska IT Managera. Tę rolę zdecydowanie częściej obejmują mężczyźni, ale wynika to też z faktu, że stanowisko wymaga wielu lat doświadczenia, a liczba kobiet pracujących w IT wzrasta od niedawna – czytamy w raporcie. – Takie warsztaty jak Girls4Tech mogą być ważną inspiracją, a w przyszłości pomóc dziewczynkom w ich karierze zawodowej – mówi Monika Stołowska, dyrektor zarządzająca pionem HR w Alior Banku.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies