
Względem poprzedniego kwartału największy wzrost w ujęciu procentowym odnotowały Alior, Credit Agricole oraz Pekao
W III kw. 2025 r. liczba klientów mobilnych w bankach sięgnęła niemal 28,4 mln – wynika z danych gromadzonych przez cashless.pl. Rezultat jest o 1,9 proc. lepszy niż w poprzednim kwartale oraz o 8 proc. wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Na czele rankingu znajduje się PKO BP z wynikiem niemal 6,6 mln klientów mobilnych. Na drugim i trzecim miejscu są odpowiednio Pekao oraz mBank. Wspomniane instytucje przekroczyły poziom 3,6 mln klientów logujących się do banku na urządzeniach mobilnych. Powyżej 3 mln użytkowników odnotowały także Santander oraz ING.
Wśród instytucji z największym kwartalnym wzrostem w ujęciu procentowym jest Alior. Rezultat banku podskoczył względem II kw. o 3,8 proc., a w porównaniu z III kw. 2024 r. był lepszy o 14,5 proc. W tym miejscu warto także wspomnieć o Credit Agricole. Bank w III kw. przekroczył barierę 1 mln klientów mobilnych.
W ankiecie za klienta mobilnego uznajemy osobę posiadającą rachunek osobisty, która przynajmniej raz w każdym miesiącu kwartału zalogowała się do niego przy wykorzystaniu urządzenia mobilnego. W tym kwartale statystykami nie podzieliły się z redakcją mniejsze instytucje jak Nest Bank, Velobank czy BOŚ.