Aktualizacja aplikacji została na razie przygotowana w wersji na urządzenia z systemem iOS
Jak doniósł jeden z czytelników cashless.pl, PKO BP dodał funkcję "prośba o przelew Blik" w swojej aplikacji IKO. I rzeczywiście aktualizacja oprogramowania jest już dostępna na smartfonach z iOS. Zapytałem biuro prasowe banku o datę wprowadzenia nowości na urządzeniach z Androidem. Gdy otrzymam odpowiedź, zaktualizuję materiał.
O tym, że prośby o przelew Blika zostaną wprowadzone w PKO BP, czytelnicy cashless.pl dowiedzieli się w styczniu w tekście Klienci PKO BP będą mogli wysyłać prośby o przelew Blik. Wówczas bank zaktualizował regulamin o zapis związany z nową usługą. Jak można przeczytać na stronie Blika, aktualnie rozwiązanie dostępne jest w siedmiu innych bankach: ING, mBanku, VeloBanku, Millennium, BSR, Pekao oraz SGB.
Prośba o przelew Blik to rozwiązanie powiązane z usługą przelewów na telefon. Aby z niego skorzystać, odbiorca przelewu wskazuje w bankowości mobilnej numer telefonu, a następnie podaje kwotę i tytuł przelewu. Adresat prośby otrzymuje powiadomienie i ma 72 godziny na zaakceptowanie transakcji. Warto podkreślić, że dotychczas PKO BP oferowało podobną usługę, jednak nie była realiowana w systemie Blika. Skorzystać z niej mogli wyłącznie klienci banku.