Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Polacy chętnie kupują w internecie, mimo obaw o bezpieczeństwo

Wśród metod płatności w e-commerce klienci najchętniej wybierają Blika

Z badania przeprowadzonego przez DXC Technology wynika, że jedna trzecia Polaków robi zakupy internetowe przynajmniej raz w tygodniu, a 39 proc. – raz w miesiącu. Jednocześnie aż 72 proc. ankietowanych obawia się o bezpieczeństwo tej formy zakupów, a 22 proc. padło ofiarą oszustwa. Zdaniem Haliny Frańczak, dyrektorki zarządzającej w DXC Technology, w pewnym stopniu temu zjawisku zapobiec może technologia AI.

Przeczytajcie także: Ranking największych instytucji pożyczkowych w Polsce 2025 r. Zmiana lidera!

– Sztuczna inteligencja już dziś pełni kluczową rolę w ochronie użytkowników – pozwala wykrywać anomalie w czasie rzeczywistym, automatycznie blokować podejrzane działania i minimalizować ryzyko błędów po stronie klienta. Black Friday pokazuje, że szybkie decyzje zakupowe potrzebują równie szybkich i inteligentnych zabezpieczeń. Inwestowanie w AI to nie tylko budowanie przewagi konkurencyjnej, ale przede wszystkim wzmacnianie zaufania klientów – podkreśla ekspertka z DXC Technology.

Przeczytajcie także: Klarna będzie miała swojego stablecoina

63 proc. badanych podczas zakupów w internecie decyduje się zapłacić za nie Blikiem. Na kolejnych miejscach znalazły się karty płatnicze (32 proc.) oraz portfele cyfrowe (25 proc.). Co więcej, 78 proc. Polaków deklaruje pełne zaufanie wobec bankowości elektronicznej. W tym zestawieniu Blik zajmuje drugą pozycję z rezultatem 73 proc. Warto podkreślić, że 60 proc. badanych korzysta z AI, a 36 proc. jest gotowa skorzystać z agenta AI podczas nadchodzącego Black Friday. Chodzi o wsparcie przy podejmowaniu decyzji oraz w procesie zakupu, a nie w realizacji płatności.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies