Wśród metod płatności w e-commerce klienci najchętniej wybierają Blika
Z badania przeprowadzonego przez DXC Technology wynika, że jedna trzecia Polaków robi zakupy internetowe przynajmniej raz w tygodniu, a 39 proc. – raz w miesiącu. Jednocześnie aż 72 proc. ankietowanych obawia się o bezpieczeństwo tej formy zakupów, a 22 proc. padło ofiarą oszustwa. Zdaniem Haliny Frańczak, dyrektorki zarządzającej w DXC Technology, w pewnym stopniu temu zjawisku zapobiec może technologia AI.
– Sztuczna inteligencja już dziś pełni kluczową rolę w ochronie użytkowników – pozwala wykrywać anomalie w czasie rzeczywistym, automatycznie blokować podejrzane działania i minimalizować ryzyko błędów po stronie klienta. Black Friday pokazuje, że szybkie decyzje zakupowe potrzebują równie szybkich i inteligentnych zabezpieczeń. Inwestowanie w AI to nie tylko budowanie przewagi konkurencyjnej, ale przede wszystkim wzmacnianie zaufania klientów – podkreśla ekspertka z DXC Technology.
63 proc. badanych podczas zakupów w internecie decyduje się zapłacić za nie Blikiem. Na kolejnych miejscach znalazły się karty płatnicze (32 proc.) oraz portfele cyfrowe (25 proc.). Co więcej, 78 proc. Polaków deklaruje pełne zaufanie wobec bankowości elektronicznej. W tym zestawieniu Blik zajmuje drugą pozycję z rezultatem 73 proc. Warto podkreślić, że 60 proc. badanych korzysta z AI, a 36 proc. jest gotowa skorzystać z agenta AI podczas nadchodzącego Black Friday. Chodzi o wsparcie przy podejmowaniu decyzji oraz w procesie zakupu, a nie w realizacji płatności.