
Zdaniem prezesa dotychczasowe wyniki testów asystenta są na tyle obiecujące, że dostęp do rozwiązania ma być rozszerzony
Na początku listopada 2025 r. Allegro rozpoczęło testy własnego asystenta AI, którego funkcje ograniczają się na razie do doradztwa przy wyborze produktów. Co więcej, pełni on rolę uzupełniającą do tradycyjnej wyszukiwarki na platformie. Jak uważają przedstawiciele władz firmy, pierwsze wyniki pilotażu są pozytywne, stąd niewykluczone, że wszyscy klienci otrzymają dostęp do asystenta AI już na początku 2026 r.
– Rozpoczęliśmy testy asystenta AI na Allegro, który pomoże wybrać właściwy produkt. Przypomina to ChatGPT czy Gemini. Po pierwszych tygodniach widzimy, że konwersja jest bardzo obiecująca i ten sposób kupowania jest ciekawy dla naszych użytkowników. Na początku przyszłego roku chcemy tę funkcjonalność udostępnić dla wszystkich użytkowników naszego marketplace'u – stwierdził Marcin Kuśmierz, prezes Allegro podczas dzisiejszej konferencji prasowej związanej z ogłoszeniem wyników spółki za III kw. 2025 r.
Podczas rozmowy z dziennikarzami prezes Allegro nie odniósł się do pytań dotyczących dalszego rozwoju asystenta AI, np. uzupełnienia go o automatyczne płatności. Zauważył jednak, że w Polsce klienci lubią mieć poczucie pełnej kontroli nad transakcjami płatniczymi. Może to sugerować, że w najbliższym czasie tego typu funkcje w asystencie od Allegro się nie pojawią.
Tymczasem zagraniczne spółki specjalizujące się w płatnościach dążą do jak najszybszego wdrożenia agentów AI i wyposażenia ich w funkcję realizacji płatności. Kilka tygodni temu PayPal zawarł kontrakt z ChatGPT, w ramach którego klienci będą mogli realizować płatność podczas zakupów przy pomocy AI. Narzędzie wspierające z wykorzystaniem agentów AI opracowały też organizacje płatnicze Visa i Mastercard. Funkcje płatnicze być może pojawią się także w narzędziu wykorzystującym sztuczną inteligencję i opracowywanym przez InPost.