
Z sondażu przeprowadzonego na zlecenie Visy wynika też, że wg 40 proc. badanych małe i średnie firmy działają uczciwie i w interesie swoich klientów
Około 37 proc. konsumentów w Polsce uważa, że krajowe małe i średnie przedsiębiorstwa działają uczciwie i w interesie swoich klientów – wynika z badania przeprowadzonego przez Visę. Rezultat ten jest lepszy niż w przypadku m.in. dużych sieci detalicznych, organizacji pozarządowych czy instytucji publicznych.
Wśród największych zalet MŚP wymieniono indywidualne podejście do klienta i szybką reakcję na ewentualne problemy. Jeśli chodzi zaś o aspekty, które wspomniane podmioty mogą poprawić, badani najczęściej wymieniali darmową dostawę (84 proc.), szybką realizację zamówienia (79 proc.) i większe bezpieczeństwo płatności (78 proc.).
– Nasze rozwiązania online (Visa Mobile w Polsce czy Visa Click to Pay na świecie) upraszczają zakupy i wspierają rozwój firm, w tym MŚP. Dzięki nim odpowiadamy na zmieniające się nawyki i rosnące oczekiwania klientów w cyfrowej gospodarce – komentuje Mateusz Oleksy, dyrektor generalny Visy w Polsce.
Ankietowani przez Visę jednocześnie pozostają sceptyczni co do wykorzystania sztucznej inteligencji w firmach. Aż 35 proc. badanych nie wie, komu zaufać w odpowiedzialnym wykorzystaniu AI w biznesie. Tym samym nastroje respondentów kontrastują z panującym w branży płatniczej trendem, jakim jest popularyzacja agentów AI zdolnych do dokonywania płatności za użytkownika. O tym, że PayPal czy Visa pracują nad tego typu rozwiązaniami, czytelnicy cashless.pl mogli przeczytać tutaj i tutaj.