
Nowa funkcja pozwala ubezpieczycielowi wysyłać komunikaty dopasowane do miejsca, w którym się znajduje użytkownik aplikacji
Balcia poinformowała o dodaniu do swojej aplikacji funkcji bazujących na geolokalizacji. Rozwiązanie pozwala personalizować oferty i przypomnienia na podstawie tego, gdzie użytkownik aktualnie przebywa.
Nowa funkcja opiera się na technologii geofencingu, która umożliwia aplikacji reagowanie na pojawienie się użytkownika w określonym miejscu, np. na stoku narciarskim czy na lotnisku. W momencie wejścia do takiej wirtualnej strefy (bądź jej opuszczenia) system automatycznie wysyła spersonalizowane powiadomienie lub przypomnienie.
W rezultacie Balcia będzie mogła w odpowiednim momencie wysłać klientowi np. propozycję ubezpieczenia podróżnego. Ubezpieczyciel liczy, że otworzy to także przed nim nowe możliwości w zakresie interakcji z użytkownikami aplikacji – pozwoli na precyzyjniejsze segmentowanie klientów, komunikację dopasowaną do kontekstu oraz prowadzenie działań powiązanych z konkretnymi lokalizacjami i sytuacjami.
Balcia udostępniła polskim klientom swoją aplikację mobilną w listopadzie zeszłego roku. Służy ona do zakupu ubezpieczeń, ale można też przez nią zgłosić szkodę czy skorzystać z innych usług towarzyszących. Co do zasady, tego typu rozwiązania nie cieszą się jednak w Polsce zbyt dużą popularnością.