Rozwiązanie o nazwie Trusted Agent Protocol ma pomóc merchantom w sprzedaży produktów zaufanym agentom AI
Organizacja płatnicza, we współpracy z amerykańską spółką Cloudflare, wprowadza narzędzie Trusted Agent Protocol. Oprogramowanie ma ułatwić realizację zakupów w imieniu klienta, przez zaufanego agenta AI. Jak można przeczytać na stronie internetowej Visy, rozwiązanie jest dostępne m.in. w Europie, Ameryce Północnej oraz Azji.
Spółka wymienia trzy kluczowe cechy swojego nowego produktu. Trusted Agent Protocol ma przede wszystkim określić danego agenta AI jako podmiot zaufany oraz zdefiniować jego cel, czyli np. pozyskanie dodatkowych informacji o danym produkcie od sprzedawcy bądź dokonanie zakupu. Następnie protokół rozpoznaje relację klienta z danym sprzedawcą, historię w której m.in. zapisano liczbę wcześniejszych odwiedzin witryny, posiadanie konta użytkownika oraz ewentualne wcześniejsze transakcje. Ostatnim krokiem jest umożliwienie zweryfikowanemu agentowi AI przesłania danych płatniczych i realizacji transakcji.
Trusted Agent Protocol tworzony był we współpracy z m.in. Adyenem, Microsoftem, Fiservem i Elavonem. Produkt ma być odpowiedzią na rosnące zainteresowanie klientów agentami AI przy realizacji transakcji w internecie. W ciągu ostatniego roku ruch tworzony przez sztuczną inteligencję na amerykańskich stronach e-commerce wzrósł o kilka tysiecy procent, a 85 proc. kupujących, którzy korzystali z agentów AI, pozytywnie ocenia to doświadczenie – wynika z badania Adobe Data Insights.