
Należności za kolejne raty albo płatności w ramach abonamentu będą pobierane z konta płatnika automatycznie lub po potwierdzeniu w aplikacji bankowej
PZU umożliwiło swoim klientom opłacanie cyklicznych zobowiązań za pomocą płatności powtarzalnych Blik. Zainteresowane tą opcją osoby mogą regulować w ten sposób płatności ratalne i abonamentowe za produkty i usługi PZU. Należności będą pobierane z ich konta automatycznie lub po potwierdzeniu w ich aplikacji bankowej.
Aby włączyć taką metodę regulowania należności, użytkownik powinien dodać w serwisie mojePZU płatności powtarzalne Blik jako zapisaną formę płatności i potwierdzić tę operację kodem wygenerowanym w aplikacji banku. Następnie w zakładce "Płatności" w moimPZU należy utworzyć płatność cykliczną dla wybranego produktu. Takie zlecenie można w każdej chwili edytować lub usunąć.
PZU podaje, że ogółem 2/3 transakcji płatniczych w moimPZU jest realizowanych za pomocą Blika. Wprowadzenie usługi płatności cyklicznej jest więc naturalnym krokiem wykonanym z myślą o większej wygodzie klientów.
Z płatności powtarzalnych Blik korzystać mogą klienci ośmiu banków. Są to PKO BP, ING, SGB, Millennium, Santander, Nest Bank, Alior i Credit Agricole. Rozwiązanie, już niegdyś dostępne w ofercie Blika, pod koniec 2024 r. pojawiło się w nowej, wygodniejszej odsłonie, dającej większą elastyczność płacącym i przyjmującym płatności. Grono tych drugich, a więc sprzedawców, którzy są gotowi przyjmować należności Blikiem powtarzalnym, na razie nie jest bardzo szerokie, ale wciąż się powiększa. Obecnie jest to ok. 30 podmiotów, w tym z ubezpieczeń – oprócz PZU – Allianz, operatorzy telefoniczni (Plus, Play, Orange i T-Mobile), a także Autopay czy wydawcy medialni jak Rzeczpospolita, Onet Premium, Business Insider, tvn24+ czy EmpikGo albo Canal+.