Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Pekao pozwala zalogować się na rachunek osobisty bez podawania hasła

Nowe rozwiązanie dotyczy wyłącznie zaufanych urządzeń i wymaga korzystania jednocześnie z aplikacji mobilnej PeoPay

Ciekawostka z Pekao. Bank uruchomił właśnie nową funkcję umożliwiającą logowanie do serwisu internetowego bez podawania hasła. Nie oznacza to jednak, że od teraz każdy będzie mógł dostać się bez problemu na rachunki klientów Pekao. Po pierwsze nowe rozwiązanie zadziała tylko na urządzeniu (np. komputerze) dodanym wcześniej przez klienta do zaufanych. Będzie on jednocześnie musiał korzystać z aplikacji mobilnej PeoPay, bo za jej pomocą właśnie będzie potwierdzał swoją tożsamość i chęć dostania się na konto.

Przeczytajcie także: mBank zwiększa limity przelewów w aplikacji, zmniejsza w serwisie transakcyjnym

Aby skorzystać z nowej funkcji, należy w ustawieniach bezpieczeństwa wybrać metodę logowania przez aplikację PeoPay. Nowość zostanie zaproponowana także podczas dodawania nowego urządzenia do grona zaufanych. Wykorzystując wspomnianą metodę logowania, klient najpierw wybierze swój numer klienta i kliknie ikonę "Potwierdź". Następnie otrzyma powiadomienie z apki o autoryzacji logowania, gdzie będzie musiał podać swój kod PIN.

Przeczytajcie także: Revolut z licencją MiCA

Ułatwienie logowania na rachunek poprzez dodanie urządzenia do zaufanych stało się standardem na polskim rynku po wejściu w życie przepisów o tzw. silnym uwierzytelnieniu. Zakłada ono konieczność potwierdzenia tożsamości przynajmniej dwiema różnymi metodami. Komputer dodany wcześniej do zaufanych, spełnia rolę jednej z metod, gdyż uważa się, że dostęp do niego ma tylko prawowity właściciel konta. Drugą metodą jest hasło, które również powinien znać tylko użytkownik konta. Pekao unowocześnił ten proces poprzez zastąpienie konieczności wprowadzania hasła na komputerze kodem PIN na smartfonie.

W ostatnich tygodniach Bank Pekao wprowadził szereg nowości nie tylko w serwisie internetowym, ale i aplikacji. Na początku października zmieniono na przykład wygląd pulpitu w serwisie transakcyjnym Pekao24, o czym więcej przeczytacie tutaj. Bank umożliwił również aktywację aplikacji PeoPay przy pomocy eDowodu oraz apki mobilnej aktywowanej wcześniej na innym urządzeniu.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies