Oprócz połączenia odebranego od automatu, weryfikację tożsamości można przeprowadzić przy pomocy eDowodu oraz aplikacji aktywnej na innym urządzeniu
Bank Pekao udostępnił możliwość potwierdzenia tożsamości przy aktywacji apki PeoPay za pomocą eDowodu oraz kodu QR na innym urządzeniu. Aby skorzystać z pierwszego sposobu, należy przyłożyć dowód osobisty do czytnika NFC w smartfonie, a następnie podać numer CAN, znajdujący się w prawym dolnym rogu dokumentu. Druga metoda wymaga zaś wygenerowania kodu QR w apce PeoPay aktywnej na innym urządzeniu.
Warto zaznaczyć, że sposób weryfikacji eDowodem dotyczy dokumentów wydanych od marca 2019 r. Starsze dowody osobiste nie dysponują tzw. warstwą elektroniczną, czyli wbudowanym chipem. Oprócz tego nie mają też wspomnianego numeru CAN oraz kodu kreskowego. Trzeba też podkreślić, że klienci nadal mogą zweryfikować tożsamość poprzez połączenie z banku i odsłuchanie kodu aktywacyjnego.
W ostatnim czasie Pekao wdrożyło w swojej aplikacji także tzw. biometrię behawioralną. System ten uczy się zachowania użytkownika, czyli np. szybkości poruszania myszką czy korzystania z funkcji w apce na smartfonie, tworząc w ten sposób wzorzec użytkownika. Jeśli oprogramowanie uzna, że na konto zalogowała się niepożądana osoba, może zablokować zlecenie podejrzanej transakcji. Więcej o tym rozwiązaniu przeczytacie tutaj.