Partnerami projektu zostali Adyen, Neopay, Tap Payments oraz Worldpay
Organizacja płatnicza Mastercard stworzyła nowe narzędzie dla merchantów nazwane Platformą Optymalizującą Płatności. Celem rozwiązania jest poprawa wskaźnika akceptacji płatności u sprzedawców, do czego przyczynić mają się dane zgromadzone przez Mastercarda na temat m.in. zachowania konsumentów, autoryzacji transakcji czy ryzyka. W przyszłości produkt ma być poszerzony o elementy sztucnej inteligencji.
Dotychczasowe dane zgromadzone przez Mastercarda sugerują, że dzięki POP, wskaźnik konwersji płatności wzrósł o 9-15 proc. W dalszych testach platformy udział wezmą spółki jak Adyen, Neopay, Tap Payments oraz Worldpay. Platforma ma wyjść z fazy pilotażu jeszcze w tym roku, jednak Mastercard nie zdradził, czy będzie dostępna na polskim rynku.
W ostatnim czasie spółki coraz szerzej poszukują rozwiązań, w których można wykorzystać technologię sztucznej inteligencji. Kilka miesięcy temu czytelnicy cashless.pl mogli przeczytać o współpracy nawiązanej przez Visę z Samsungiem, OpenAI czy Microsoftem. Jej celem jest stworzenie narzędzi opartych o AI umożliwiających realizację płatności w imieniu użytkownika kart. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj.