Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Mastercard rozpoczął pilotaż Platformy Optymalizującej Płatności

Partnerami projektu zostali Adyen, Neopay, Tap Payments oraz Worldpay

Organizacja płatnicza Mastercard stworzyła nowe narzędzie dla merchantów nazwane Platformą Optymalizującą Płatności. Celem rozwiązania jest poprawa wskaźnika akceptacji płatności u sprzedawców, do czego przyczynić mają się dane zgromadzone przez Mastercarda na temat m.in. zachowania konsumentów, autoryzacji transakcji czy ryzyka. W przyszłości produkt ma być poszerzony o elementy sztucnej inteligencji.

Przeczytajcie także: Gdańsk drugi rok z rzędu zwycięzcą rankingu Cashless Cities

Dotychczasowe dane zgromadzone przez Mastercarda sugerują, że dzięki POP, wskaźnik konwersji płatności wzrósł o 9-15 proc. W dalszych testach platformy udział wezmą spółki jak Adyen, Neopay, Tap Payments oraz Worldpay. Platforma ma wyjść z fazy pilotażu jeszcze w tym roku, jednak Mastercard nie zdradził, czy będzie dostępna na polskim rynku.

Przeczytajcie także: Blik i Goodie chcą stworzyć międzybankową platformę moneybackową

W ostatnim czasie spółki coraz szerzej poszukują rozwiązań, w których można wykorzystać technologię sztucznej inteligencji. Kilka miesięcy temu czytelnicy cashless.pl mogli przeczytać o współpracy nawiązanej przez Visę z Samsungiem, OpenAI czy Microsoftem. Jej celem jest stworzenie narzędzi opartych o AI umożliwiających realizację płatności w imieniu użytkownika kart. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies