Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
DHL przejmuje kontrolę nad siecią automatów paczkowych rozwijanych wspólnie z Cainiao

Pierwszy automat Cainiao stanął w naszym kraju w marcu 2021 r.

Spółka DHL eCommerce ogłosiła, że zamierza przejąć 100 proc. udziałów w firmie APM Solutions, która rozwija sieć automatów paczkowych pod nazwą DHL Box 24/7. Dotychczas DHL współpracowało przy budowie sieci tych maszyn z chińską firmą Cainiao, powiązaną z platformą handlową Aliexpress. Finalizacja transakcji ma być uzależniona od uzyskania zgód wydawanych przez organy regulacyjne.

Przeczytajcie także: Już jest mObywatel Junior

Przypomnę, że Cainiao swój pierwszy automat paczkowy w naszym kraju uruchomiło wiosną 2021 r. Informowaliśmy o tym jako pierwsi w tekście Chińska konkurencja paczkomatów Inpostu już na polskim rynku. Zobaczcie jak wygląda maszyna Alibaby. Natomiast w lutym 2023 r. Chińczycy podpisali umowę o współpracy z DHL, w ramach której sieć swoich maszyn mieli rozwijać wspólnie i zadeklarowali zainwestować w nią 60 mln euro.

Przeczytajcie także: Nowe zjawisko na rynku terminali płatniczych

Zgodnie z piątkowym komunikatem DHL do końca przyszłego roku chce mieć 10 tys. automatów paczkowych w Polsce. Z najnowszego raportu cashless.pl wynika, że na koniec II kw. 2025 r. spółka miała ich 6 tys. Liderem rynku pozostawał InPost, którego sieć liczyła wówczas ok. 26,6 tys. urządzeń. Więcej na ten temat w tekście W Polsce jest prawie 58 tys. automatów paczkowych. Allegro goni liderów rynku.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: DHL, E-COMMERCE

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies