Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Elavon zachęca polskie sklepy internetowe do rozpoczęcia sprzedaży za granicą

Firmom, które się na to zdecydują, proponuje bramkę płatniczą obsługującą najważniejsze lokalne rozwiązania płatnicze na poszczególnych rynkach

Elavon, jeden z największych operatorów terminali płatniczych na polskim rynku, który oferuje też od niedawna bramkę do płatności internetowych, zachęca przedstawicieli polskiego e-commerce do rozpoczęcia sprzedaży za granicą. Michał Kubacki, menadżer odpowiedzialny w Elavon Europe za partnerstwa w e-commerce mówił o tym w trakcie webinaru "E-commerce bez granic", przygotowanego przez platformę Atomstore.

W programie zwrócono uwagę na wiele aspektów, które pod uwagę wziąć powinien każdy właściciel sklepu internetowego planujący działałność poza krajem. Oprócz m.in. przygotowania odpowiedniej oferty, kwestii technicznych, takich jak udostępnienie opisów produktów w lokalnych językach czy opracowanie procedur zgodnych z przepisami w danym kraju i zapewnienie różnych metod dostawy, są to także narzędzia płatnicze spełniające wymagania klientów z poszczególnych krajów.

Przeczytajcie także: Weryfikacja tożsamości przez kartę zbliżeniową w ING

Zdaniem Michała Kubackiego odpowiednio dobrane metody płatności to jeden z głównych czynników wpływających na decyzję zakupową. W krajach zachodnich, jak Niemcy czy Francja, dominują karty płatnicze i portfele cyfrowe. Natomiast w Polsce popularne są Blik i szybkie przelewy (pay-by-link). Dlatego wejście na nowy rynek wymaga dokładnej analizy lokalnych preferencji – najlepiej na podstawie tego, co oferuje konkurencja z tej samej branży.

– Jeśli chodzi o aspekty regulacyjne, to ogromnym plusem jest to, że jesteśmy częścią Unii Europejskiej. Dzięki temu korzystamy z jednolitych regulacji, co znacznie ułatwia ekspansję na inne rynki europejskie. Polska bardzo sprawnie wdraża unijne dyrektywy płatnicze i fintechowe – jako konsumenci jesteśmy też bardzo otwarci na nowe technologie, co daje nam przewagę. W przypadku bardziej egzotycznych rynków – spoza UE – wchodzimy już w obszary lokalnych regulacji, które wymagają indywidualnego podejścia. W takich przypadkach konieczne jest badanie każdego rynku osobno – powiedział Michał przedstawiciel Elavonu.

Przeczytajcie także: mPay wyrzucony z Krakowa

Jego zdaniem klienci oczekują też możliwości płatności w lokalnej walucie i pełnej przejrzystości kosztów. Ukryte opłaty czy przewalutowania zniechęcają do finalizacji zamówienia. Dobór operatora płatności nie powinien opierać się wyłącznie na prowizjach, ale także na możliwościach technicznych, wsparciu lokalnych metod oraz zabezpieczeniach transakcji. – Przyjrzyjmy się także zasadom dotyczącym chargebacków i zwrotów – w niektórych krajach są one obciążone dodatkowymi kosztami, których nie spotykamy na polskim rynku. To potencjalne zagrożenia, zwłaszcza przy współpracy z lokalnymi operatorami – uważa Michał Kubacki.

AtomStore to zaawansowana platforma e-commerce działająca w modelu SaaS (software as a service), przeznaczona dla średnich i dużych sklepów internetowych. Umożliwia zarządzanie ofertą, integracje z systemami ERP, automatyzację marketingu i sprzedaży oraz zwiększanie skali działalności. Elavon pełni rolę strategicznego partnera Atomstore w zakresie płatności online.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies