Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Visa: już dla co trzeciego Polaka portfel cyfrowy jest preferowaną metodą płatności za granicą

Czterech na pięciu polskich turystów zamierza za granicą płacić kartą, smartfonem lub smartwatchem

Visa przyjrzała się wakacyjnym planom Polaków. Jak wynika z przeprowadzonego na jej zlecenie badania "Visa Central Eastern Europe (CEE) Travel and Payment Intentions 2025", Polacy świetnie radzą sobie z zarządzaniem finansami podczas zagranicznych wycieczek, chętnie korzystając przy tym z narzędzi cyfrowych.

Przeczytajcie także: Visa Podróże już w ofercie mBanku

Czterech na pięciu podróżujących deklaruje, że za granicą będzie płacić kartą, smartfonem lub smartwatchem (wzrost o 4 proc. rok do roku). A już dla jednej trzeciej Polaków portfel cyfrowy jest preferowaną metodą płatności w obcym kraju. Co ciekawe, co szósty turysta przyznaje, że zaskoczył go za granicą brak preferowanych metod płatności – które po prostu nie były dostępne lub nie działały tak jak w kraju. Aż 85 proc. twierdzi, że ich wydatki na miejscu są zgodne z pierwotnym planem. Pomaga im w tym śledzenie historii płatności w aplikacji bankowej, do czego przyznaje się co drugi turysta.

Na wyjazd zagraniczny, najczęściej do Włoch, wybiera się w tym roku 43 proc. respondentów z Polski. Ich budżet wyniesie średnio ok. 4300 zł na osobę, co plasuje ich w czołówce na tle ankietowanych z innych krajów regionu. Najwięcej pieniędzy na miejscu Polacy wydają na jedzenie, wycieczki i pamiątki.

Przeczytajcie także: Bankomaty Revoluta stanęły w Hiszpanii

Badanie Visy pokazuje również, że polscy konsumenci oczekują od banków usług, które poprawią komfort ich podróży. Co więcej, ankietowani są gotowi za nie dodatkowo płacić – średnio 8,80 zł miesięcznie, a 10 proc. osób deklaruje, że mogłoby płacić nawet więcej niż 20 zł. Obecnie najczęściej korzystają z kont walutowych (39 proc.), usług wymiany walut (38 proc.) oraz ubezpieczenia podróżnego powiązanego z kartą płatniczą (19 proc.). Jednocześnie chcieliby, aby banki oferowały m.in. większe zniżki na bilety lotnicze i hotele oraz programy lojalnościowe związane z podróżami.

– Dlatego też – poza zapewnianiem podróżnym bardziej bezproblemowych, bardziej bezpiecznych i wygodnych płatności zarówno na co dzień, jak i podczas wakacji – Visa współpracuje z bankami, oferując konsumentom spersonalizowane produkty i usługi okołopodróżnicze oraz wsparcie i korzyści w trakcie wyjazdów krajowych, jak i zagranicznych. Wśród nich są m.in. zniżki czy większa elastyczność w kontroli wydatków – mówi Mateusz Oleksy, p.o. dyrektora generalnego Visa w Polsce, dyrektor inicjatyw strategicznych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa.

Fot. freepik.com

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: VISA

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies