Czterech na pięciu polskich turystów zamierza za granicą płacić kartą, smartfonem lub smartwatchem
Visa przyjrzała się wakacyjnym planom Polaków. Jak wynika z przeprowadzonego na jej zlecenie badania "Visa Central Eastern Europe (CEE) Travel and Payment Intentions 2025", Polacy świetnie radzą sobie z zarządzaniem finansami podczas zagranicznych wycieczek, chętnie korzystając przy tym z narzędzi cyfrowych.
Czterech na pięciu podróżujących deklaruje, że za granicą będzie płacić kartą, smartfonem lub smartwatchem (wzrost o 4 proc. rok do roku). A już dla jednej trzeciej Polaków portfel cyfrowy jest preferowaną metodą płatności w obcym kraju. Co ciekawe, co szósty turysta przyznaje, że zaskoczył go za granicą brak preferowanych metod płatności – które po prostu nie były dostępne lub nie działały tak jak w kraju. Aż 85 proc. twierdzi, że ich wydatki na miejscu są zgodne z pierwotnym planem. Pomaga im w tym śledzenie historii płatności w aplikacji bankowej, do czego przyznaje się co drugi turysta.
Na wyjazd zagraniczny, najczęściej do Włoch, wybiera się w tym roku 43 proc. respondentów z Polski. Ich budżet wyniesie średnio ok. 4300 zł na osobę, co plasuje ich w czołówce na tle ankietowanych z innych krajów regionu. Najwięcej pieniędzy na miejscu Polacy wydają na jedzenie, wycieczki i pamiątki.
Badanie Visy pokazuje również, że polscy konsumenci oczekują od banków usług, które poprawią komfort ich podróży. Co więcej, ankietowani są gotowi za nie dodatkowo płacić – średnio 8,80 zł miesięcznie, a 10 proc. osób deklaruje, że mogłoby płacić nawet więcej niż 20 zł. Obecnie najczęściej korzystają z kont walutowych (39 proc.), usług wymiany walut (38 proc.) oraz ubezpieczenia podróżnego powiązanego z kartą płatniczą (19 proc.). Jednocześnie chcieliby, aby banki oferowały m.in. większe zniżki na bilety lotnicze i hotele oraz programy lojalnościowe związane z podróżami.
– Dlatego też – poza zapewnianiem podróżnym bardziej bezproblemowych, bardziej bezpiecznych i wygodnych płatności zarówno na co dzień, jak i podczas wakacji – Visa współpracuje z bankami, oferując konsumentom spersonalizowane produkty i usługi okołopodróżnicze oraz wsparcie i korzyści w trakcie wyjazdów krajowych, jak i zagranicznych. Wśród nich są m.in. zniżki czy większa elastyczność w kontroli wydatków – mówi Mateusz Oleksy, p.o. dyrektora generalnego Visa w Polsce, dyrektor inicjatyw strategicznych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa.
Fot. freepik.com