Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Przy sprzedaży usług dodanych kluczowym czynnikiem jest zaufanie

To jeden z najważniejszych wniosków z raportu przygotowanego m.in. na zlecenie Providenta

"Siła zaufania. Jak zaufanie wpływa na gospodarkę i konsumentów". To tytuł raportu, przygotowanego na zlecenie Providenta i firmy ubezpieczeniowej Uniqa. Publikacja poświęcona jest zaufaniu i jego wpływowi m.in. na funkcjonowanie gospodarki. Autorzy analizują także rolę, jaką zaufanie odgrywa podczas podejmowania decyzji konsumenckich – w szczególności w kontekście zakupu usług dodanych (VAS – value-added services).

– Rozwój usług VAS pokazuje, że zaufanie jest kluczowym czynnikiem decydującym o ich sukcesie. Firmy wykorzystują efekt parasolowy, przenosząc zaufanie do głównej działalności na dodatkowe produkty i usługi, co zapewnia korzyści zarówno dla klientów, jak i firm – dodaje Artur Zabielski, dyrektor pionu marketingu, członek zarządu w Provident Polska.

Przeczytajcie także: Allegro i PKO BOP mają list intencyjny ws. rozwoju usług finansowych

Usługi dodane to w uproszczeniu usługi wykraczające poza standardową ofertę danego podmiotu. Polacy chętnie korzystają z VAS-ów – aż 78 proc. badanych deklaruje, że zrobiło to w ciągu ubiegłego roku. Najczęściej jest to darmowa dostawa oferowana przez platformy e-commerce, opłata rachunków w aplikacji banku, czy dostęp do serwisów streamingowych w ramach np. bankowości elektronicznej.

Jak się okazuje, popularność VAS-ów często oparta jest właśnie na zaufaniu – to którym obdarzamy markę przenosi się także na inne produkty i usługi, które oferuje. Jedna trzecia badanych potwierdziła tzw. efekt parasolowy, wskazując, że przenieśli zaufanie z jednej marki na inną, której wcześniej nie znali, tylko dlatego, że poleciła ją marka, do której mieli zaufanie. Natomiast co czwarty respondent przyznał, że korzysta z VAS-ów, ponieważ usługę oferuje firma, do której ma zaufanie.

Przeczytajcie także: Rosną płatności w mObywatelu

Znaczącym czynnikiem jest także cena oraz wygoda związana z korzystaniem z usług dodatkowych. Niemal co trzeci respondent, który korzystał z VAS-ów w ostatnich 12 miesiącach, jako powód podał, że usługa była darmowa lub tańsza niż kupiona oddzielnie. Odpowiedź "wygodna forma zakupu i płatności za usługę", wskazało 28 proc. ankietowanych korzystających z VAS. Po 26 proc. respondentów wybrało odpowiedzi: "wygodne korzystanie z usługi (wszystkie usługi u jednego dostawcy, w jednej aplikacji)", a także "usługa pasowała do moich aktualnych potrzeb, np. podróż, przeprowadzka, awaria".

Raport "Siła zaufania. Jak zaufanie wpływa na gospodarkę i konsumentów" został przygotowany przez serwis xyz, a jego premierowa prezentacja odbyła się podczas zakończonego w ubiegłym tygodniu kongresu Impact w Poznaniu. Mecenasem raportu, obok Providenta, była firma ubezpieczeniowa Uniqa.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies