Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Przywykliście do sezonowych bankomatów. Czy tak samo będzie z oddziałami banku? Citi wierzy, że tak i wprowadza Smart Mini

To rozwinięcie koncepcji placówek Smart, realizowanej przez bank od kilku lat

O nowym pomyśle na oddziały prezes Citi Handlowego, Sławomir Sikora powiedział na dzisiejszej konferencji prasowej. Według niego Smarty Mini mają być niewielkimi placówkami, które łatwo i szybko można postawić w wybranej lokalizacji, a w razie potrzeby szybko i tanio zdemontować oraz przenieść w inne miejsce. – W trakcie przebudowy naszej sieci w oddziały Smart okazało się, że nie wszystkie wybrane przez nas lokalizacje tych placówek były trafione. Stąd pomysł na Smart Mini, dzięki którym nowe miejsce pod oddział będzie można przetestować bez konieczności budowania od razu klasycznego Smarta – stwierdził prezes Handlowego.

Przeczytajcie także: Citi Handlowy wprowadzi aplikację hybrydową

Sikora powiedział, że Smarty Mini będą lokalizowane nie tylko w galeriach handlowych, ale także np. w miejscowościach turystycznych, jako placówki sezonowe. W Smartach Mini ma być dostępna pełna oferta Citi. Będzie więc tam można założyć konto, kupić kartę czy zaciągnąć kredyt korzystając z usług doradcy. Obsługę kasową zapewnią urządzenia automatyczne, czyli np. bankomaty. Jak powiedział prezes Handlowego, szczegóły projektu zostaną ujawnione jesienią, kiedy zaprezentowana zostanie pierwsza placówka w nowym formacie.

Z problemem znalezienia nowej, efektywnej formuły oddziału stacjonarnego zmaga się większość banków na wielu rynkach, w tym w Polsce. Smart wdrażany przez Citi to jeden z pomysłów na rozwiązanie tego kłopotu. Inny to między innymi realizowany swego czasu projekt Getin Pointów. Były to niewielkie placówki, w których klienci wszystkie formalności mieli załatwiać bez udziału doradcy zatrudnionego przez bank. Projekt nie wyszedł jednak poza fazę testów.

Przeczytajcie także: Tak będzie wyglądał nowy serwis Handlowego

Natomiast faktem jest, że rozwój zdalnych kanałów dostępu do banku powoduje, że klienci coraz rzadziej odwiedzają placówki stacjonarne. Większość instytucji reaguje na to zmniejszeniem sieci oddziałów. Z danych Komisji Nadzoru Finansowego wynika, że w czerwcu 2016 r. na polskim rynku funkcjonowało 14137 różnego rodzaju placówek bankowych. Rok wcześniej było ich o prawie 700 więcej.

KATEGORIA
TEMAT DNIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies