Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Mastercard: do 2030 roku wszystkie transakcje w e-commerce w Europie będą stokenizowane

Organizacja podaje, że obecnie jedna na cztery transakcje w jej sieci na całym świecie jest stokenizowana

Mastercard zadeklarował, że do 2030 roku planuje osiągnąć 100 proc. stokenizowania transakcji w e-commerce. Dotyczy to rynku europejskiego, a zatem także zakupów robionych przez klientów z Polski. Organizacja płatnicza chce w ten sposób zwiększyć bezpieczeństwo zakupów online.

Przeczytajcie także: Pocztowy przeniósł bankowość elektroniczną do chmury Amazona

Organizacja przypomniała, że wprowadziła tokenizację w celu ochrony danych już 10 lat temu. W procesie tym numer karty zastępowany jest tokenem, czyli losowo wygenerowanym ciągiem cyfr. W efekcie rzeczywiste informacje o karcie nie są przesyłane podczas transakcji, a w przypadku naruszenia bezpieczeństwa danych narażony jest token – bezwartościowy dla złodziei. Tokenizacja realizowana jest przez bank wydający kartę i nie wymaga żadnego wysiłku ze strony konsumenta.

Przeczytajcie także: Allegro stawia na własną logistykę

Mastercard podaje, że obecnie jedna na cztery transakcje w jego sieci na całym świecie jest stokenizowana. Ten odsetek szybko się jednak zmienia (wzrost ma wynosić 50 proc. w skaliu roku). Ma to spore znaczenie – organizacja powołuje się na badania Juniper Research, z których wynika, że straty sprzedawców wynikające z oszustw związanych z płatnościami online mają przekroczyć 91 mld dolarów do 2028 roku.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies