Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Mastercard: do 2030 roku wszystkie transakcje w e-commerce w Europie będą stokenizowane

Organizacja podaje, że obecnie jedna na cztery transakcje w jej sieci na całym świecie jest stokenizowana

Mastercard zadeklarował, że do 2030 roku planuje osiągnąć 100 proc. stokenizowania transakcji w e-commerce. Dotyczy to rynku europejskiego, a zatem także zakupów robionych przez klientów z Polski. Organizacja płatnicza chce w ten sposób zwiększyć bezpieczeństwo zakupów online.

Przeczytajcie także: Pocztowy przeniósł bankowość elektroniczną do chmury Amazona

Organizacja przypomniała, że wprowadziła tokenizację w celu ochrony danych już 10 lat temu. W procesie tym numer karty zastępowany jest tokenem, czyli losowo wygenerowanym ciągiem cyfr. W efekcie rzeczywiste informacje o karcie nie są przesyłane podczas transakcji, a w przypadku naruszenia bezpieczeństwa danych narażony jest token – bezwartościowy dla złodziei. Tokenizacja realizowana jest przez bank wydający kartę i nie wymaga żadnego wysiłku ze strony konsumenta.

Przeczytajcie także: Allegro stawia na własną logistykę

Mastercard podaje, że obecnie jedna na cztery transakcje w jego sieci na całym świecie jest stokenizowana. Ten odsetek szybko się jednak zmienia (wzrost ma wynosić 50 proc. w skaliu roku). Ma to spore znaczenie – organizacja powołuje się na badania Juniper Research, z których wynika, że straty sprzedawców wynikające z oszustw związanych z płatnościami online mają przekroczyć 91 mld dolarów do 2028 roku.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies